Avatar billede thomaskramer Juniormester
31. marts 2008 - 23:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Analytics og CMS

Hej

Jeg har et hjemmelavet cms-system som fungerer ganske fremragende.

Nu har vi koblet sitet på analytics og det fungerer også fremragende....

..Lige bortset fra:

Oversigten over besøgte sider viser de "trælse" URL'er som CMS'en genererer...

fx.

www.hjemmesiden.dk/default.asp?id=150

Kan man gøre noget i Analytics for at kunne "navngive" disse sider ordenligt, så man kan se hvilke sider det rent faktisk er?

200 point til de hurtige :-)
Avatar billede thomaskramer Juniormester
31. marts 2008 - 23:53 #1
Skal da lige pointere at det er Google Analytics jeg omtaler...
Avatar billede olebole Juniormester
01. april 2008 - 00:53 #2
<ole>

The webpage cannot be found

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
01. april 2008 - 00:53 #3
Nåhhh ... glem det  ;o)
Avatar billede olebole Juniormester
01. april 2008 - 00:55 #4
Den logiske løsning er vel, at CMS'et navngiver siderne, så de har fornuftige navne
Avatar billede madx Nybegynder
01. april 2008 - 01:38 #5
Du skal ind i (profil)-indstillinget og under filtre kan du få lov at omsætte dynamiske URL'er til noget meningsfuldt: GA skriver

Filtre kan oprettes til at ekskludere besøg/klik fra rapporter, til kun at inkludere matchende besøg/klik eller til rekonstruere en dynamisk web-adresse til at give mere mening, når den vises i rapporter.

Er det hurtigt nok ;-)
Avatar billede thomaskramer Juniormester
01. april 2008 - 06:29 #6
Tak - det var hurtigt :-)

Men er der en der kan demonstrere hvad det præcist er man skal gøre i Analytics?
Avatar billede madx Nybegynder
01. april 2008 - 08:25 #7
Det er en smule langhåret det du er ude i, og ikke let at køre igennem uden at have hands on. Men prøv at starte her, så går det nok ikke helt galt (jeg kan ikke gøre det bedre end Google selv ;-)

http://www.google.com/support/analytics/bin/answer.py?answer=55573
Avatar billede thomaskramer Juniormester
01. april 2008 - 08:49 #8
Det er nemlig noget langhåret noget - tror sgu ikke lige helt jeg fatter det. Men derfor kan man jo godt prøve.

Tak for hjælpen
Avatar billede madx Nybegynder
01. april 2008 - 11:39 #9
Takker igen...

- Det skal du nok få styr på! Det er bare ikke til at gøre ude at sidde med det. Meld evt. erfaringer tilbage - om du har held i kærlighed :-)