Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
31. marts 2008 - 19:24 Der er 42 kommentarer og
1 løsning

Fri musikdownload fra TDC - aprilsnar? :P

hejsa alle :)

jeg så lige i TV2 nyhederne et fint indslag om at TDC vil tilbyde gratis download af musik for deres bredbåndskunder, hvor man kan vælge mellem 1 mio numre....

er det bare mig eller lugter det langt væk af aprilsnar? :P

endnu et ubrugeligt indlæg fra mig...
/psycosoft-funware :)
Avatar billede vejmand Juniormester
31. marts 2008 - 19:31 #1
Avatar billede enya Nybegynder
31. marts 2008 - 19:35 #2
Der har også lige været vist et klip på TV2 med det.. Så den er vist go' nok.. :)
Avatar billede vejmand Juniormester
31. marts 2008 - 19:38 #3
enya >> He he, har du læst spørgsmålet?  :-)
Avatar billede enya Nybegynder
31. marts 2008 - 19:39 #4
Sorry for min kommentar - det var jo netop der, du havde set det... :(
Avatar billede enya Nybegynder
31. marts 2008 - 19:41 #5
>vejmand: Nej, åbenbart ikke godt nok.. :( Men det kan vel "smutte i farten" for os alle..?
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
31. marts 2008 - 19:45 #6
hehe ja men i teksten står der også at en pressemeddelelse at de "hævder" at der er fri DL...
<citat>
TDC lancerer i dag en ny musiktjeneste, som giver selskabets mobil- og bredbåndskunder ubegrænset adgang til musik uden merbetaling, hævder en pressemeddelelse.
</citat>

jeg er nu stadig sikker på at TDC leger med pressen... men vi får se :P
Avatar billede enya Nybegynder
31. marts 2008 - 19:48 #7
Det gælder jo heller ikke alle og enhver, da man skal være kunde hos TDC..
SÅ HVOR frit er det egentligt..?
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
31. marts 2008 - 19:58 #8
ja det er jo lige det, godt nok har jeg TDC men det er meget begrænset af musik jeg køber på tjenester som TDC musik, da jeg enten hører det på youtube/googlevideo eller for det meste hører jeg udenlanske netradio :)
Avatar billede gurly Praktikant
31. marts 2008 - 19:59 #9
er det bare mig eller lugter det langt væk af aprilsnar? :P
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
31. marts 2008 - 20:04 #10
det er lidt dobbeltmoralsk; i tv indslaget sagde den stolte TDC mand at man kunne gøre hvad man ville med musikken uden nogen form for restriktioner, men på den uddviddede artikkel på ComON står der at musikken vil være beskyttet i hoved og røv (undskyld mit sprogbrug) af diverse DRM teknologier som kun er med til at skape gene hos forbrugeren... totalt til grin siger jeg bare xD
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. marts 2008 - 20:18 #11
"Fri musikdownload fra TDC - aprilsnar? :P"

Tjek lige datoen mester - du er en dag foran ;)
Avatar billede enya Nybegynder
31. marts 2008 - 20:23 #12
Nope - "Tilbuddet" gælder først FRA midnat i dag... Altså er det vel den 1. april..?
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. marts 2008 - 20:29 #13
Man starter ikke en aprilssnar dagen før - det er at tage røven på folk + en uskreven lov :)

http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=35417
Avatar billede haverslev Novice
31. marts 2008 - 20:29 #14
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. marts 2008 - 20:30 #15
Hvis det virkelig ER en aprilssnar ville nyheden først komme 1. april - ikke dagen før.
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
31. marts 2008 - 20:36 #17
ja det er der selvfølgelig noget om... men syntes bare at det indslag kom på et meget mærkværdigt tidspunt lige op til 1. april ;)
Avatar billede johnstigers Seniormester
31. marts 2008 - 20:40 #18
Ja, men se al den omtale det har fået :)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
31. marts 2008 - 20:40 #19
men som sagt kan de ikke tillade sig at kalde det fri download, når de begrænser musikken på alle mulige måder - med det sagt vil jeg lige slå fast at jeg ikke går ind for pirateri, men derimod at når du enten får eller betaler for en vare skal man også kunne gøre med det hvad man vil - i dette sammenhæng skal man have lov til at kunne lægge et musiknummer på sin computer, mobil, bilstereo - selv sin hund uden at skulle blive begrænset af DRM... :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. april 2008 - 09:18 #20
LOL?

Du er logget på som ??**??
Du har ikke PLAY adgang - Adgang til PLAY (her er link)

Adgang til PLAY
Du har allerede adgang til PLAY på dit login.
Det TDC Login, du er logget ind med, har allerede PLAY.

Fa<tter minus
Avatar billede norbert_ Nybegynder
01. april 2008 - 09:33 #21
Stigers: Den var jeg også ude for. Prøv at gå ind i dine indstiller på siden. Jeg manglede åbenbart en mailadresse. Ihvertfald da jeg fik den skrevet ind, virker det. Jeg har netop downloadet én. ;.)
Avatar billede haverslev Novice
01. april 2008 - 09:46 #22
Ups, det var så ikke lige meningen - vil det sige i kan se hvad jeg er logget ind med?
Avatar billede norbert_ Nybegynder
01. april 2008 - 10:03 #23
Jeg loggede ind med mit digitale login og fik den samme smøre som stigers. Så gik jeg ind i mine indstillinger, og der manglede en email. Da jeg skrev den ind fik jeg adgang. Jeg har netop downloaded "Danser med drenge". Så jeg er inde på mit eget login.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. april 2008 - 10:42 #24
haverslev - nu virker link ikke mere, men nej, jeg kunne ikke se dine oplysninger.
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. april 2008 - 11:02 #25
Jo link virker, men jeg kan ikke downloade...

får stadig samme fejl som i Kommentar: john_stigers 01/04-2008 09:18:01

Jeg har adgang og så har jeg ikke alligevel....
Avatar billede t-h-o-m-a-s Nybegynder
01. april 2008 - 11:14 #26
har prøvet alt det der med email, men får stadig "Du har ikke adgang til PLAY" - Når jeg så klikker på "Få adgang til PLAY" så står der at det login jeg er på, HAR adgang til play :S

Under min konto står der "Statuskode 4096" ud for PLAY!
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. april 2008 - 11:25 #27
her har jeg ikke noget punkt der hedder play?
Avatar billede t-h-o-m-a-s Nybegynder
01. april 2008 - 11:28 #28
kan se at TDC opdatere deres tdc.dk/musik side nu, så håber de får fixet PLAY problemerne!
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. april 2008 - 13:10 #29
Næh...
Avatar billede smitten1 Nybegynder
01. april 2008 - 13:39 #30
Avatar billede johnstigers Seniormester
01. april 2008 - 14:02 #31
woohoo!

Log udDu er logget på som ??**??
Du har PLAY adgang
Avatar billede t-h-o-m-a-s Nybegynder
01. april 2008 - 16:29 #32
Under min konto står der stadig;

"PLAY status: Ingen PLAY adgang (statuskode: 4096)" :(((
Avatar billede t-h-o-m-a-s Nybegynder
01. april 2008 - 16:36 #33
Fandt en løsning. Gik under konto, ændrede emailen til en anden og så virkede det!
underlige tdc :-p
Avatar billede snowball Novice
01. april 2008 - 21:43 #34
Kommentar fra "haverslev" 01/04-2008 08:26:52 er fjernet for god ordens skyld :)

Snowball / Admin
Avatar billede haverslev Novice
01. april 2008 - 21:51 #35
Takker snowball ;-)
Avatar billede enya Nybegynder
02. april 2008 - 00:00 #36
Og så begynder kritikken af den "gratis" musik at komme: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=35429
Avatar billede gurly Praktikant
02. april 2008 - 12:00 #37
hvad så jer der er så heldige at have adgang til PLAY
selv om musikken har alle de begrænsninger, så afspilles den vel stadig med windows media player, og derfor skulle man kunne bruge "Tunebite" til at fjerne licensen
da den jo netop gør brug af windows media player til at afspille nummeret, imens den så snupper musikken digitalt, og tager titler fra ID tags

Men det har de måske også fået sikret sig over for ?
http://tunebite.com/en/remove_drm/
Avatar billede gurly Praktikant
02. april 2008 - 12:09 #38
eksempelvis det musik man kan "låne" her helt gratis
https://www.bibliotekernesnetmusik.dk/netmusik2006/
det har de jo ikke formået at sikre musikken, licensen fjernes nemt med tunebite

Dette er selvfølgelig ingen opfordring til ulovligheder
jeg er bare nysgerrig om musikken fra play er sikret lige så dårligt, så man også der kan fjerne licensen så nemt med tunebite ? ? ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. april 2008 - 12:51 #39
Aner det ikke...
Gider ikke det der play - det tager for lang tid....
Avatar billede haverslev Novice
02. april 2008 - 13:19 #40
Virker fint, hentede 4 hele cd`er igår aftes.
Nej jeg bruger ikke Mediaplayer, bruger winamp og de spiller fint deri ;-)
Avatar billede gurly Praktikant
02. april 2008 - 18:41 #41
haverslev > okay, troede egentlig kun windows media player kunne afspille DRM beskyttet musik.
så må man da også kunne fjerne licensen med tunebite
så man også kan få det ud på sin mp3 afspiller osv.
Avatar billede haverslev Novice
02. april 2008 - 19:46 #42
Hmm, spiller numrene fint i Winamp, men har f.eks overført James Blundt cd, til
konen`s MP3 afspiller og den siger file error når den skal afspille dem.
Men sætter jeg så MP3`en i usb porten og afspiller de numre der lægger derpå via winamp - så spiller den fint.