Avatar billede Asger Carlsen Nybegynder
30. marts 2008 - 21:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Størrelse på tabel

Jeg har igennem længere tid brugt MySQL som database til forskellige hjemmesidescripts, dog med begrænset "fyld" i databasen. Jeg har nu lavet en form for arkiv script, der med tiden vil blive fyldt mange rækker.

Mit spørgsmål er så om der findes et loft, for hvor mange rækker en tabel kan indeholde? Eller om man på et tidspunkt skal gemme nogle af data'ene et andet sted for ikke at gøre søgningen i databasen meget langsom?

//Carl
Avatar billede arne_v Ekspert
30. marts 2008 - 21:12 #1
Der er visse limits i både MySQL og fil systemet.

Men du kan sagtens have 100 millioner rækker i en tabel.

Hastighed afhænger mere af brug index end af størrelse.

Man kan godt arkivere. Men jeg tvivler på at det er nødvendigt for dig.
Avatar billede Asger Carlsen Nybegynder
30. marts 2008 - 21:14 #2
Okay, så er det bare med at køre løs. Har bare aldrig før brugt MySQL i det omfang jeg er begyndt på så jeg skulle bare lige sikre mig det ikke vil give problemer.

Jeg siger mange tak, smid et svar for point.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. marts 2008 - 21:24 #3
OK