Avatar billede magle3 Nybegynder
30. marts 2008 - 15:02 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Køb af pc.

Hej.
Jeg har en efterhånden 5 år gammel pc.
Pentium 4 2.8
Grafikkort Radeon 9600
1 gb ram.
Jeg er ved at kikke på en ny pc.
Jeg har sat et ca. max på 5.000 kr.
Jeg har set på denne :
HP Pavillion a6316.
AMD Athlon 64 x 2 5000+ ( Dual core processor)
3 gb ram.
500 gb hardisk
GeForce 8500 GT 512 Mb ram
Pris 5.000 kr.
Er det noget jeg skal " kaste penge efter " eller er der nogen der har en bedre idè når udgiften skal ligge omkring 5.000.
Jeg skal lige sige at jeg bruger min pc som de fleste.
Lidt spil-lidt billedbehandling og hvad man ellers bruger en pc til.
Jeg er lidt i tvivl om hvordan den vil " stå sig " når det kommer til spil
Avatar billede meterpunk Nybegynder
30. marts 2008 - 17:03 #1
Hvis du spiller nye spil, så mener jeg det grafikkort er for dårligt. Prøv at kikke her i stedet. http://topdata.dk/group.asp?group=260&sub=260 Eller her http://fcomputer.dk/?show=menu&menuid=408 Eller her http://fcomputer.dk/?show=menu&menuid=408&submenu=1450 De maskiner til omkring 5K mener jeg du er bedre tjent med.
Avatar billede magle3 Nybegynder
30. marts 2008 - 17:32 #2
meterpunk :
Jeg kan godt se hvad du mener.
Man skal vel op på et GeForce 8800 for at være på rette spor.
Jeg synes at det er ret forvirrende med de forskellige " grafik betegnelser" fra Nvidia.
Her er hvad der står på Nvidia`s hjemmeside :
GeForce 8800 Ultra
GeForce 8800 GTX
GeForce 8800 GTS (640 MB, 512MB3 - NEW! and 320 MB)
GeForce 8800 GT
GeForce 8800 GS
Så bliver man forvirret.
Jeg har læst et sted at 8800 serien er bedre end 9600 0g 9800 kortene .
Det letter jo ikke overskueligheden.
Hvis du skulle vælge een af de maskiner du har linket til :
Hvilken een ville du vælge ?
Avatar billede meterpunk Nybegynder
30. marts 2008 - 20:24 #3
Jeg ville vælge en af modellerne med 8800 GT, om det så er core2duo eller AMDx2 spiller ikke den store rolle, med mindre du vil overclocke. Core2duo kan overclockes ganske pænt med stock køler og uden extra spænding til de forskellige dele, hvorimod AMD kræver at man sætter sig ind i sagerne. Prøv at kikke på denne side, her kan du sammenligne de forskellige CPUér http://www23.tomshardware.com/cpu_2007.html men som sagt, er man ikke nørd vil man næppe opleve nævneværdig forskel om man vælger en E4500 eller en X2 4200. Kik på siden og træf dit valg.
Avatar billede magle3 Nybegynder
31. marts 2008 - 06:46 #4
Hej meterpunk.
Rigtig mange tak for hjælpen.
Hvordan er det nu at jeg giver dig points ?
Avatar billede meterpunk Nybegynder
31. marts 2008 - 12:45 #5
Godt du kunne bruge det og held og lykke med din nye maskine. For at give point, skal du markere mit brugernavn i boksen til venstre og aceptere.
Mvh meterpunk