Avatar billede czix Nybegynder
29. marts 2008 - 00:42 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

UML notation af Form1

Et ganske simpelt spørgsmål:

Jeg har oprettet et Windows Form Application projekt i programmeringssproget C#. Dette system skal beskrives v.h.a. UML. Men hvordan tegnes den partial klasse ( Form1 ) i UML? Hvordan er standarden for dette?

Skal GUI betragtes som en klasse i UML sammenhæng?
Avatar billede arne_v Ekspert
29. marts 2008 - 00:46 #1
UML kender ikke begrebet partial class.

Jeg ville tegne det som en class i UML.

Der er set fra et UML synsvinkel ingen forskel på de to dele.

Forskellen er rent praktisk at den ene del vedligeholde via designer mens den
anden vedligeholdes via kode editor.
Avatar billede czix Nybegynder
29. marts 2008 - 11:34 #2
Jeg har selv meget svært ved at finde noget infomation på nettet omkring det. Det må være "normalt" med windows form i C#, og det skal vel dokumenteres i et omfang. Jeg har fundet et eksempel, som (du også siger arne_v) bliver tegnet som en class med notationen << interface >> i toppen. Men tak for hjælpen.
Avatar billede arne_v Ekspert
05. maj 2008 - 05:43 #3
jeg smider et svar så

(en partial class er dog ikke et interface)
Avatar billede czix Nybegynder
10. maj 2008 - 11:03 #4
test
Avatar billede czix Nybegynder
10. maj 2008 - 11:03 #5
test