Avatar billede xduggy Nybegynder
28. marts 2008 - 17:53 Der er 2 kommentarer

Valg af grafikkort, Nvidia GeForce 8800 GTX (768MB) VS. SLI

Hej folkens.
Så blev det tid til noget nyt legetøj =)

Her er lige et hurtigt overview over den nuværende setup:

Bundkort: [nForce 790i Ultra SLI Motherboard]
CPU: [Intel Core 2 Quad Q9450 2.66 GHz / 1333 MHz]
CPU: [Intel Core 2 Duo E8400 3 GHz / 1333 MHz]
RAM: [2 x 1GB (2GB)/DUAL RAM/ DDR3 SDRAM / PC3-10666CL9 /1333 MHz]

Med dette i baghovedet, så vil jeg gerne høre jeres mening om valget af grafikkort. Jeg står med et lidt snævert budget, men med det bundkort så skulle fremtiden være sat, så må der komme flere ram og gfx kort når det engang bliver nødvendigt :)

------------------------------------------------------------------
Som det ser ud nu står valget mellem 1x [Asus Nvidia GeForce 8800 GTX(768MB)]
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=253199
------------------------------------------------------------------
Eller SlI med 2x [Asus NVIDIA GeForce 9600 GT(512MB)] http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=432734
------------------------------------------------------------------

8800GTX er uden tvivl et monster kort.. men men, det understøtter kun PCI Express x16, hvorimod 9600GT understøtter PCI Express 2.0 x16.  Hvor meget har det at sige? -samt det at 8800GTX kører med GDDR3 imod 9600GT´s DDR3. Man burde måske ikke stille dem op sådan mod hinanden, men kunne godt tænke mig at vide hvad der er optimalt.

Prismæssigt er begge løsninger i samme klasse, så i sidste ende er det udelukkende er spørgsmål om hvad yder bedst 100% til gaming.

Hvis 8800GTX kortet nu engang er at fortrække så kan man jo altid smide et extra i til den tid.

Det var lidt af en mundfuld, men håber på nogle meninger =)

PS, grunden til at jeg har listet 2x cpu, skyldes at jeg ik helt har taget stilling til hvilken jeg vælger endnu - er stadig lidt uklar angående forskellen mellem dem (ydelses mæssigt) Læg gerne en mening hertil også =)
Avatar billede bit-phreak Nybegynder
30. marts 2008 - 22:29 #1
jeg ville nok vælge 8800GTX og så spare sammen til en mere. af dem. og kun "nøjes" med den core 2 duo. da det ikke er alt der understøtter 4 kernet cpu endnu.
men hvad med strøm. har du i det hele taget en PSU der kan trække sli?
for det er jo også en væsentlig ting du skal tænke over
Avatar billede bit-phreak Nybegynder
30. marts 2008 - 22:30 #2
og noget mere ram skal der sku også til