Avatar billede dl Nybegynder
27. marts 2008 - 15:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

MSSQL: Slet 200000 logs uden transaction

Jeg kom udfor en sjov problem stilling.

Vi har 200000+ logs som vi skal have slettet. Hvordan gør vi det ?

Vi kan ikke truncate tabellen, og vi kan ikke fortage transaction, da det skabber for meget disk IO og og tager for meget ydelse.

Kan man slå transaction fra, for en given tabel.
Vores systemadmin, mener at DELETE er transaktionelt og derfor skal den ikke kaldes eksplisit.

Noget det kan komme med et svar på dette? og helst også noget dokumention på dette ?

//dl

ps. Jeg undskylder, hvis det er en forkert gruppe, da dette enlig er et server ps.
Men kunne ikke finde en passende gruppe til det.
Avatar billede kalp Novice
27. marts 2008 - 15:51 #1
Jeg synes det nemmeste er at scripte db'en så du kan oprette den igen... og lad en DROP TABLE istedet: )
Avatar billede kalp Novice
27. marts 2008 - 15:54 #2
søg efter mssql truncate_only
det er der vidst også noget der hedder.
Avatar billede dl Nybegynder
27. marts 2008 - 16:22 #3
vi kan ikke truncate den :)  da vi stadig SKAL bevare 3 måneders log.

:S
Avatar billede nielle Nybegynder
27. marts 2008 - 18:14 #4
Du burde nok overveje at flytte denne til den rette kategori:

http://www.eksperten.dk/spm/Databaser/MS-SQL/

Men ellers gætter jeg på at en mulig løsning kunne være at I partitionerede jeres tabel, og lagde de gamle poster over i en separat tabel - muligvis på en helt anden disk. Denne kunne I så droppe uden at det koster performance.
Avatar billede kalp Novice
27. marts 2008 - 18:45 #5
dl >> lav en eksport af data så.. det du skal bruge altså.. det mener jeg benytter en transactions log.

og bagefter.. drop table :)
Avatar billede dl Nybegynder
27. marts 2008 - 20:34 #6
Jeg har valgt sjovt nok, at ligge sp ud i den påtalte gruppe :)

http://www.eksperten.dk/spm/825486

Alle svar er velkommen der :)