Avatar billede agffan Nybegynder
27. marts 2008 - 08:07 Der er 11 kommentarer

adgang nægtet til index.php

Jeg har haft uønsket besøg på min hjemmeside som jeg selv hoster gennem gratis dns...

Den her fætter har lavet min index.php om og samtidig gjort så jeg hverken kan slet eller ændre den... hvordan laver jeg det om??

/agffan
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2008 - 08:57 #1
Du skulle gerne med dit FTP-program kunne slette eller overskrive din index.php
Med dit FTP-program kan du højreklikke på filen på dit web og se ..>Properties og se om der er ændret i administrationen, hvis ..>Permissionser 755 - kan du slette og overskrive
Avatar billede agffan Nybegynder
27. marts 2008 - 09:17 #2
Jeg har direkte adgang til harddisken så jeg behøver ikke et ftp-program...

Filen (index.php) er IKKE skrivebeskyttet alligevel kan jeg hverken overskrive eller slette den og ej heller hente den ind i dreamweaver

/agffan
Avatar billede showsource Seniormester
27. marts 2008 - 09:24 #3
lyder som det mere er i "viruskategorien" du skal søge hjælp.

Tjek evt. hvad som kører, ( services ), og stop hvad du ved ikke skal bruges.

Boot evt. fejlsikret, uden netværk, og prøv igen.
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2008 - 09:27 #4
Ikke helt med :
Har du din egen server hjemme ?
Avatar billede agffan Nybegynder
27. marts 2008 - 09:40 #5
ja jeg har min egen server og den blev defacet igår aftes d. 26.03.2008 kl 23.34. vedkommende gjorde det gennem en ip-adresser som jeg kan sporer tilbage til tyrkiet.

Mit problem er at den nye index.php-fil ikke kan overskrives, slettes eller omdøbes da jeg så får fejlmeddelsen - adgang nægtet - filen er ikke skrivebeskyttet som normalt, da der ikke er flueben i box'en skrivebeskyttet som fremkommer ved højreklik.

showsource... det er ikke en virus

/agffan
Avatar billede showsource Seniormester
27. marts 2008 - 09:57 #6
Du har selvf. stoppet din server, inden du prøver at slette filen?
Avatar billede agffan Nybegynder
27. marts 2008 - 10:00 #7
hehe... ja!
Avatar billede showsource Seniormester
27. marts 2008 - 10:00 #8
Og noget må jo være lagt ind, når du ikke kan ændre filen som normalt.
Derfor "virus"
Avatar billede di8leva Nybegynder
27. marts 2008 - 10:01 #9
som showsource siger: stop först alt. Så, hvis det er en Windows-server så start op i "fejlsikkert tilstand" og pröv at slette filen.
Avatar billede agffan Nybegynder
27. marts 2008 - 10:09 #10
Jeg har lige prøvet i fejlsikkert tilstand... der kan jeg sagtens fjerne filen men der må være en nemmere måde da min fysiske tilgang serveren er absolut minimeret.

Det jeg tænker på er at jeg gerne vil bruge samme teknik fremover til sikring af min egen index.php-fil. Derfor vil jeg gerne vide hvad det er der sker.

/agffan
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2008 - 10:12 #11
Det er nok ikke en sikring, men jeg har med fordel brugt DrDelete til fjerne filer som var genstridige
http://www.docsdownloads.com/Tier1/dr-delete.htm