Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2008 - 18:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Relativt link á la ServerMapPath

Jeg er ved at lære mig selv at arbejde med MS VDW og SQL server express 2005. Da jeg kiggede sql-forbindelsen i web.config solg det mig at dén er da ikke hensigtsmæssig! - der er vist den FULDE sti til Database.mdf på c-drevet  - der må kunne laves et relativt link á la ServerMapPath... - men hvordan...?

<add name="ConnectionString" connectionString="Data Source=.\SQLEXPRESS;AttachDbFilename=|DataDirectory|\Database.mdf;Integrated Security=True;User Instance=True"
  providerName="System.Data.SqlClient" />
  <add name="DatabaseConnectionString" connectionString="Data Source=.\SQLEXPRESS;AttachDbFilename=&quot;C:\Documents and Settings\MyComputer\Dokumenter\Visual Studio 2005\WebSites\MyCMS\App_Data\Database.mdf&quot;;Integrated Security=True;Connect Timeout=30;User Instance=True"
  providerName="System.Data.SqlClient" />
Avatar billede arne_v Ekspert
26. marts 2008 - 18:58 #1
Er det ikke det der goeres i den foerste af de to ??
Avatar billede arne_v Ekspert
26. marts 2008 - 18:58 #2
Relativt til Data_App dir er vel OK.
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2008 - 19:06 #3
Men vil denne linie ikke give problemer når engang scriptet bliver uploaded på en server?

C:\Documents and Settings\MyComputer\Dokumenter\Visual Studio 2005\WebSites\MyCMS\App_Data\Database.mdf
Avatar billede arne_v Ekspert
26. marts 2008 - 19:29 #4
Jo.

Det er ogsaa den anden connection string - jeg snakke rom den foerste.
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2008 - 19:57 #5
Men hvordan får jeg så den andet sætning til ikke at volde problemer senere...?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. marts 2008 - 20:04 #6
Skriver den paa samme maade som den foerste.
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2008 - 20:12 #7
\SQLEXPRESS;AttachDbFilename=|DataDirectory|\Database.mdf ?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. marts 2008 - 20:28 #8
Yes.

Saa kigger den efter Database.mdf i web applikationens App_Data dir.
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2008 - 21:28 #9
Yep! - virker perfekt... smid et svar... ~:]
Avatar billede arne_v Ekspert
27. marts 2008 - 21:41 #10
kommer her