Avatar billede lx2ba Novice
26. marts 2008 - 10:35 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor kan jeg ikke komme i kontakt med Netbank?

Det irriterer mig, at jeg ikke kan bruge Firefox, når jeg vil kontakte Sydbank/Netbank.
Nu har jeg lige opdateret Firefox, og finder i deres Releasenotes (http://www.mozilla-europe.org/da/products/firefox/2.0.0.13/releasenotes/) følg--deen passus:
" * Some financial institutions use port 563 for secure logins, which results in an error message. If you encounter this error, make sure that network.security.ports.banned.override includes 563 in the comma-separated list of banned network ports to override."
Kan nogen give mig en forklaring (læs: brugsanvisning) på, hvordan jeg får lavet den ændring i Firefox' opsætning?
På forhånd mange tak!
Birger
Avatar billede lx2ba Novice
26. marts 2008 - 10:36 #1
følg--deen -> følgende
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2008 - 11:08 #2
hvis du skriver about:config i adresselinjen (URL) får du en kolosal configurations fil som du måske kan finde problemet i. Ved at dobbeltklikke på en linje kan du ændre værdien
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2008 - 11:13 #3
se: http://www.mozilla.org/projects/netlib/PortBanning.html
søg efter "network.security.ports.banned.override" på den side
Avatar billede lx2ba Novice
26. marts 2008 - 13:19 #4
Det ser ud til at være en mulighed, - desværre har jeg ikke lige tid til at prøve, - det ser ret kompliceret ud [ efter mine begreber ;<) ], - foreløbig tak!
Avatar billede lx2ba Novice
26. marts 2008 - 15:33 #5
Desværre er der ingen forekomst af: "network.security.ports.banned.override" i min about config, og linket:
http://www.mozilla.org/projects/netlib/PortBanning.html
synes jeg nærmest er sort tale. Det hjælper mig desværre ikke; men jeg lader tråden stå åben en dags tid endnu, hvis andre vil give et bidrag?
Avatar billede olebole Juniormester
26. marts 2008 - 22:23 #6
<ole>

Jamen, det står da højt og tydeligt her, hvad du skal gøre - og hvor:
    http://www.mozilla.org/projects/netlib/PortBanning.html#usermodifyingports

Kan du slet ikke få øje på 'Enabling Ports'?

/mvh
</bole>
Avatar billede lx2ba Novice
27. marts 2008 - 13:52 #7
> OleBole
Tak! - Jo, jeg kan da godt se den linje!
MEN hvad skal jeg med den? - Kopiere den ind i about:config - eller hva' ?
Det her er et område, som jeg aldrig har rodet i, så derfor er jeg nok lidt forsigtig  ;<(
Avatar billede lx2ba Novice
17. april 2008 - 17:36 #8
Desværre, - det fungerer ikke!
Tråden lukkes.
Avatar billede tomojo Nybegynder
25. juli 2008 - 00:06 #9
lx2ba>> Kontakt din bank, jeg havde samme problem men fik anden mulighed, som består af en lille kodegenerator i kreditkortstørrelse. Samtidig får du mulighed for ubekymret at kunne besøge din netbank fra "hvilken som helst PC", idet koden forandres løbende..