Avatar billede feller Nybegynder
26. marts 2008 - 01:00 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hente tekst fra en side og vise det på min side

Hej
På min skole bruger vi et online skema, dette skema har ikke indbygget RSS. Er der muligt at lave et script som henter teksten fra mit skema (navne på fag, tider osv.) og vise dem på min side?
Skemaet kan ses her: http://skema.ots.dk/lokale/2293/da-DK.aspx
Nu har jeg så valgt et skema for et lokale, men det burde ikke betyde noget.

På forhånd tak.
Skal lige nævne at jeg ikke ved hvordan RSS virker, men jeg ved hvad man kan bruge det til og lidt om begrebet.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. marts 2008 - 01:21 #1
Screen scraping.

Du henter siden, parser det relevante ud og viser det.

Hvordan du henter og parser afhænger af hvad du selv koder i.

Og husk at der er noget som hedder ophavsret !!

(du skal have lov til at videreformidle indhold)
Avatar billede feller Nybegynder
26. marts 2008 - 01:32 #2
arne_v: Jamen skal jeg så hente siden hver gang den bliver opdateret?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. marts 2008 - 02:12 #3
Nej. Princiopielt hver gang din side hentes. Men du kan nok cache lidt så der altid går
X minutter mellem du henter.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. april 2008 - 06:35 #4
feller ?
Avatar billede feller Nybegynder
06. april 2008 - 15:51 #5
Ja, jeg forstår stadig ikke hvad jeg skal gøre for at hente de ting. Altså er det ikke muligt at lave noget alá RSS på en side der ikke har RSS indbygget?
Avatar billede feller Nybegynder
17. oktober 2008 - 08:44 #6
Altså er det ikke muligt at lave et script der henter alt der fx står inde i en specifik tabel? Hvis altså de alle er navngivet osv.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. oktober 2008 - 22:30 #7
Jo. Det er bare et spoergsmaal om at kunne kode det rigtigt.
Avatar billede feller Nybegynder
17. oktober 2008 - 23:00 #8
arne_v: okay og hvilke metoder skal jeg bruge til dette? Jeg ved godt at det selvfølgelig er forskelligt fra side til side, men har du ikke nogle råd jeg kan bruge?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. oktober 2008 - 01:27 #9
Jo. Du skal nok bruge enten regex eller en speciel HTML parser.
Avatar billede feller Nybegynder
25. juli 2009 - 19:49 #10
Jeg fik det til at virke, men det virkede ikke specielt godt.
Kan du ikke smide et svar så du kan få dine point? Dette er snart et gammelt spørgsmål.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juli 2009 - 21:50 #11
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juli 2009 - 21:51 #12
Hvad er problemet ?
Avatar billede feller Nybegynder
25. juli 2009 - 23:03 #13
Jeg fik alt over på en anden side, men jeg kunne ikke finde ud af at "organisere" det. Det hele stod bare i en klump, hvis du forstår. Det er som sådan også fint nok. Jeg har ikke brug for mere :)
Tak for hjælpen