Avatar billede pitzen Nybegynder
25. marts 2008 - 08:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Udregne alder udfra timestamp

Hey.

Jeg skal hente to resultater fra min db. Det ene skal indeholde alle brugere over 18 år og det andet skal indeholde resten. Jeg er kommet frem til følgende. Det virker dog ikke.

$res_18 = mysql_query("SELECT * FROM brugere WHERE id > '$sendt_til_id' and FLOOR((CURDATE() - foedselsdag)/10000)>='18' and foedselsdag !='0000-00-00 00:00:00' ORDER BY id LIMIT 0, 10");

Nogen der kan finde en fejl eller har en anden løsningen?

Mvh. P
Avatar billede html_wizard Nybegynder
25. marts 2008 - 08:51 #1
jeg er ikke php mand men skal der plinger om tallet der spørges om det skal være større end? I asp kan man ikke sammenligne to ting hvis ikke begge er tal. og tal kan ikke omgives af plinger . MVH
Avatar billede pitzen Nybegynder
25. marts 2008 - 08:57 #2
Det hjalp ikke.. Jeg får ikke returneret nogen rækker.
Avatar billede html_wizard Nybegynder
25. marts 2008 - 08:59 #3
du har plinger både her

id > '$sendt_til_id'

og her

FLOOR((CURDATE() - foedselsdag)/10000)>= '18'
Avatar billede pitzen Nybegynder
25. marts 2008 - 09:04 #4
stadig ikke..
Avatar billede showsource Seniormester
25. marts 2008 - 09:37 #5
$sql = "SELECT * FROM brugere
        WHERE
        (YEAR(CURDATE())-YEAR(dato))-(RIGHT(CURDATE(), 5)<RIGHT(dato, 5)) > 17
        AND
        id > ".intval($sendt_til_id)."
        LIMIT 0,10";
Avatar billede pitzen Nybegynder
25. marts 2008 - 09:47 #6
Smukt.. Så fanger jeg kun de 18-årige..

Hvorfor har du tilføjet intval()?

Jeg kan jo ligeså godt lære noget - nu vi er igang.. ;)

Smider du svar?
Avatar billede showsource Seniormester
25. marts 2008 - 09:55 #7
intval() sikrer at det er en integer og ikke en streng, som jo netop skal omsluttes af ''
og
jeg bruger ALTID ".$phpvar.", altså hopper ud/ind af php

Og om det er hurtigere at lade Mysql lave udregning, eller php ved visning, er jeg ikke helt klar over.

Om det er muligt at sammenligne et tal med en streng ( eller omvendt ) ved jeg heller ikke.
Avatar billede showsource Seniormester
25. marts 2008 - 09:55 #8
nåh, et svar også!
Avatar billede pitzen Nybegynder
25. marts 2008 - 09:58 #9
Jeg takker for hjælpe.

Ha' en god dag!