Avatar billede droner Nybegynder
23. marts 2008 - 19:28 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Advarsel popper op igen og igen. Kan jeg ignorere?

umiddelbart efter installation af en WiFi-printer begyndte nedenstående besked at poppe op med ca. et kvarters mellemrum:

An application named NT-kerne og -system (file name ntoskrnl.exe) has been blocked from accessing the network.

Det er ret belastende at den kommer igen og igen selvom jeg beder den om ikke at poppe op. Jeg har prøvet back trace, men fik ikke noget ud af det. Der kom en eller anden IP i USA frem. Hvad er det? Kan det have noget med printeren at gøre? Hvis det ikke er noget farligt, hvordan får jeg firewallen til at indse det?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
23. marts 2008 - 20:00 #1
NTOSKRNL

Denne meddelelse kan du muligvis få at se, hvis du ikke har sat fluebenet i "hide notification messages".

An application named NT-kerne og -system (file name ntoskrnl.exe) has been blocked from accessing the network.

Den meddelelse er unødvendig, og harmløs. Hvis du ser den, så sæt flueben i "hide notification messages", og hvis du ikke er på et delt netværk, så fjern fluebenet ved "Allow to browse network neighborhood file and printer(s)". Ntoskrnl.exe behøver ikke netadgang, så den kan du roligt sætte til "bloker".

Fra min artikel her http://www.spywarefri.dk/forum/topic.asp?TOPIC_ID=9706
Avatar billede droner Nybegynder
24. marts 2008 - 08:14 #2
Fluebenet har jeg efterhånden sat mange gange, men den popper fortsat op. Vi er to computere på et trådløst netværk med adgang til samme printer, så jeg skal vel ikke fjerne fluebenet ved "allow to browse..." Hvordan slipper jeg for at beskeden popper op?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
24. marts 2008 - 12:20 #3
Har du blokeret Ntoskrnl.exe under applications ?
Avatar billede langbein Nybegynder
24. marts 2008 - 14:38 #4
Hvilken ip er det som kommer opp, og hvordan er det den kommer opp ?
Avatar billede droner Nybegynder
24. marts 2008 - 15:18 #5
192.168.1.101. Popper op nederst i højre hjørne ved Sygate-ikonet.
Avatar billede langbein Nybegynder
24. marts 2008 - 23:40 #6
Da ser det ok ut. Det er ingen amerikansk ip men en lokal ip på eget lokalt nettverk. Hvis den hadde forsøkt å sette opp trafikk ut til internett, så kunne man saktens sett nærmere på det.
Avatar billede droner Nybegynder
25. marts 2008 - 08:06 #7
Nej, den er ikke blokeret og står ikke på applicationlisten. NTkerne og system er det, der kommer tættest på og den står som "allow".
Avatar billede droner Nybegynder
26. marts 2008 - 20:36 #8
Nogen, der kan hjælpe?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
26. marts 2008 - 20:46 #9
Prøv lige at fjerne fluebenet ved "Allow to browse network neighborhood file and printer(s)". Det kan muligvis virke alligevel. Ellers kan jeg ikke lige få øje på en løsning
Avatar billede droner Nybegynder
27. marts 2008 - 21:38 #10
Virker ikke :-( Hvad med lyden når vinduet popper op. Kan jeg deaktivere den?
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
27. marts 2008 - 21:59 #11
Jeg mener ikke du kan fjerne lyden, desværre. Men jeg kan da foreslå dig, at prøve en anden firewall, som også er nyere og mere sikker end Sygate. Online Armor er der en anmeldelse af her http://nettips.dk/p3731.asp Ved installationen kan du godkende alle dine programmer, så du slipper for mange advarsler
Avatar billede droner Nybegynder
28. marts 2008 - 10:58 #12
Super. Tak for det :-)
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
28. marts 2008 - 16:13 #13
Tak for point
Avatar billede tnla Mester
20. maj 2008 - 21:07 #14
Jeg har samme problem, men er ikke på trådløst netværk. Hvorhenne er det, at fluebenet ved "Allow to browse network neighborhood file and printer(s)" kan fjernes, om jeg må spørge..?
Avatar billede tnla Mester
20. maj 2008 - 21:13 #15
Har fundet det nu :)