Avatar billede fjorbak Forsker
21. marts 2008 - 20:44 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse hos cliche

Hej gutter

Er der en som kan fortælle mig hvad jeg skal gøre for at få en mysql database til at virke hos cliche.dk jeg har koder m.m.

Jeg forventede at møde en fil eller en phpmyadmin, men det syntes jeg ikke at gøre, nogen gode råd.

Jan
Avatar billede dkfire Nybegynder
21. marts 2008 - 23:25 #1
Fra cliche.dk:

Hvornår bliver min MySQL database oprettet?
Hvis du har MySQL-adgang inkluderet i din pakke, skal du først anmode om at få oprettet en database før du kan benytte denne.

Dette gør du ved at sende en email til mysql@cliche.dk angående oprettelse af database.
Husk at oplyse domænenavn og kodeord.

Hvordan connecter jeg til min MySQL database?
Når din MySQL database bliver oprettet vil du i mailen fra os få et link til phpMyAdmin på den server du er blevet oprettet på. Øverst til venstre kan du se databasens navn. Det er ikke muligt at få oprettet flere end en MySQL database til din suite.
Avatar billede fjorbak Forsker
22. marts 2008 - 07:16 #2
Tak

Den besked er til ar forstå, men jeg har jo modtaget en mail med teksten "citat" Hej, Databasen er hermed oprettet, og med følgende logonoplysninger.:

mysq110.cliche.dk
bruger : xxxxxxxx.dk
Pass  : xxxxxxx

begge steder naturligvis med henholdsvis korrkt brugernavn og Password.

jan
Avatar billede fjorbak Forsker
22. marts 2008 - 07:18 #3
Glemte lige, der er intet link til phpmyadmin, og basen er oprettet, det skriver man jo fra supporten

jan
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. marts 2008 - 08:03 #4
phpmyadmin skulle vist findes på http://mysql10.cliche.dk/
Avatar billede fjorbak Forsker
22. marts 2008 - 09:03 #5
Hej Erik

Perfekt svar, jeg havde taget min FTP og prøvet, men kunne ikke komme på, hvilket er sole klart.

Men cliche havde også skrevet forkert, "citat" mysq110.cliche.dk hvilket næsten ikke er til at skelne, jeg takker for jeres svar men Erik vil du sende et svar, håber ikke dkfire føler sig forbigået, men Erik kom med løsningen
Tusinde tak
Jan
Avatar billede fjorbak Forsker
22. marts 2008 - 09:56 #6
Lige et tillægs spørgsmål, hvor skal jeg lægge mine php filer og en evt sti til basen??

Jan
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. marts 2008 - 10:04 #7
Jeg samler slet ikke på point, tak. Og jeg ved ingenting om cliche - det sidste kan jeg ikke svare på.
Avatar billede dkfire Nybegynder
22. marts 2008 - 11:32 #8
Jeg vil skyde på at dine filer skal ligge i mappen /public_html.

Fra cliche.dk:
Hvor skal mine filer ligge henne?
Alle dine filer skal ligge i /public_html mappen for at kunne ses af dine besøgende.

Databaser og lignende kan du dog helst ligge udenfor public_html mappen således at det kun er dine scripts der har adgang til disse.

Men du kan sagtens have scripts liggende i andre mapper hvis de f.eks. ikke skal kunne tilgås  af andre udefra.
Avatar billede fjorbak Forsker
22. marts 2008 - 15:47 #9
Tak til erik og dkfire

Jeg har fået phpmuadmin til at virke og da jeg er ny på disse sider takker jeg og vil gerne belønne jer eller ihvertfald dkfire
Avatar billede dkfire Nybegynder
22. marts 2008 - 17:30 #10
Det er helt iorden, men jeg takker også nej. Det er tilladt at være ny ;-)
Selv erik har været ny engang ;-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
22. marts 2008 - 17:36 #11
Dvs du skal svare selv, fjorbak, og acceptere dit eget svar. Så kan du bruge pointene til noget andet. Men som oftest kommer du vel af med dine point.
Avatar billede fjorbak Forsker
29. marts 2008 - 09:56 #12
Siger tak for jeres venlighed

Jan