Avatar billede kasper76 Nybegynder
21. marts 2008 - 06:20 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

findes ikke på google

Hej eksperter

jeg har en hjemmeside som findes på jubii og alta vista med de søgeord der findes på siden.

Google finder kun siden hvis jeg skriver hjemmesideadressen og kan ikke findes på de ord der er på sitet!

Hjemmesiden er ca. 1 måned gammel.
Avatar billede leif Seniormester
21. marts 2008 - 07:30 #1
Tålmodighed og er siden SEO optimeret ?
Avatar billede madx Nybegynder
21. marts 2008 - 10:45 #2
Det kan der være andre årsager til udover alderen. Men det skyldes formentlig át websitet er så ungt i kombination med at du så sikkert heller ingen indgående links har til websitet. Det kan også skyldes høj konkurrence. De færreste kommer på side 1 på ordet "rejse" ;-)

Prøv i Goolge

link:www.mitsite.nn
site:www.mitsite.nn

På link får du formentlig ingenting, den viser indgående links
På site fortæller den hvor mange sider der er fundet/indekseret, formentlig kun forsiden.

Sitet kan fint indekseres uden at være såkaldt "SEO optimeret"

Har du et alm. sitemap?
Skal det gå tjeppere, kan du oprettet et sitemap.xml

Dog hjælper det også som regel med individuelle titles, meta description og keyword og en crawlbar menu-struktur
Avatar billede kasper76 Nybegynder
26. marts 2008 - 08:37 #3
hmm - jeg har søgeordsoptimeret og der er masser af relevant indhold, tekst osv..

Findes også på søgeord på alta vista, jubii osv.. Har gor nylig indsendt sitemap -

Google skriver at alle siderne er indexerede uden fejl, og kan også findes, bare ikke på indhold/søgeord.

Det kan godt tænktes at tålmodighed er vejen frem.. jeg synes bare det er lidt underligt.

Smid et svar som tak for hjælpen
Avatar billede madx Nybegynder
26. marts 2008 - 08:50 #4
Det var ikke meget jeg kunne hjælpe....

Har du prøvet at søge på unikke fraser, altså nappe en sætning på f.eks. 6 ord, der er unik for dit indhold

På denne kommando site:www.mitsite.nn - har du prøvet at trykke på cache og se hvad tekst/indhold G finder

Hvis disse elementer er OK, og du ikke er ude i høj konkurrence bør dit site med passende links ind med tiden dukke op
Avatar billede kasper76 Nybegynder
26. marts 2008 - 08:56 #5
jeps - mit site kommer op - også med søgeord/teksten på de enkelte undersider. Problemet er når jeg søger på søgeord/tekst unikke sætninger uden site: foran kommer jeg ikke frem!
Avatar billede kasper76 Nybegynder
26. marts 2008 - 09:06 #6
jeg kommer heller ikke frem når jeg skriver mitsite.dk - der skal www. foran
Avatar billede kasper76 Nybegynder
26. marts 2008 - 09:10 #7
der skal enten .dk eller www. for at sitet bliver fundet - glem det jeg skrev ovenover
Avatar billede madx Nybegynder
26. marts 2008 - 09:48 #8
er der sammenhæng ml. det antal sider sitet er på og det antal google finder på

site:www.mitsite.nn
Avatar billede kasper76 Nybegynder
26. marts 2008 - 09:59 #9
ja alle siderne kommer frem. Der kommer også sider frem som er blevet slettet af mig. fejl 404.
Avatar billede madx Nybegynder
26. marts 2008 - 10:12 #10
Nå, men så er du da med i festen... Brug tid på at få nogle relevante indgående links istedet
Avatar billede kasper76 Nybegynder
26. marts 2008 - 10:15 #11
er det et sp. om tid så?
Avatar billede madx Nybegynder
26. marts 2008 - 10:45 #12
Ja - specielt med flere links ind. Er der konkurrence på ordene, så tager det tid og energi