Avatar billede mbs- Nybegynder
19. marts 2008 - 22:13 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Opløsnings problemer (CRT + TV)

Hejsa.

Jeg har sat og leget lidt med at få CRT skærmen og TV til at vise det samme fra computeren af, men jeg har lidt problemer.

Jeg kører 1600x1200 på min skærm (IBM P96 19") og jeg vil have mit TV til at køre 800x600.

Hvordan gør jeg det?

Sådan som det er sat op nu, er opløsningen fint nok, men jeg får ikke vist det fulde billede på mit tv. Jeg skal nærmest sidde og flytte muse markøren, for at bladre frem på skrivebordet. Det der er synligt (centreret) - er ca. 50%. Så kan man bladre op / ned / venstre / højre. Hvis I forstår?

Hvordan gør jeg sådan at den udvider til hele skærmen på mit TV. Den gør det fint nok på CRT skærmen!

Hvis det er en hjælp så har jeg samme spørgsmål kørende på HOL.dk - hvor I kan se svarene. Det skulle gerne hjælpe hvad jeg mener.

http://hol.dk/traad.aspx?tid=424986&fid=25

Mvh. Michael
Avatar billede mbs- Nybegynder
27. marts 2008 - 23:34 #1
Slet ikke nogle der kan / gider og hjælpe?
Avatar billede mbs- Nybegynder
09. juni 2008 - 22:04 #2
Igen - Et skift til Ubuntu. Det hjalp.