Avatar billede mrkkrm Nybegynder
19. marts 2008 - 20:18 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Efter repair vil Windows ikke opdatere

Hej Eksperten!

Jeg har brugt et lille program, "EasyCleaner", hvor man kunne fjerne klonede filer ... problemet var bare, at da jeg efterfølgende startede XP op, manglede der nogle af de essentielle XP-filer, og XP ville ikke starte (og jeg har desværre også konstateret at der mangler vigtige filer til andre programmer).

(Kan disse filer evt. reddes selvom de Papirkurven er tømt?)

Jeg kørte derfor en "Repair" via min XP-cd, og det gik fint, men det lader til at ALLE opdateringer er blevet afinstallerede - der er nu 71 nye opdateringer ...

Problemet er, at XP ikke vil installere disse opdateringer - ikke én eneste af dem ... hvad kan jeg gøre?
Avatar billede sleeper Nybegynder
19. marts 2008 - 21:38 #1
Melder Windows Update ikke et fejlnr, hvor du kan gå ind på deres hjemmeside, og læse om en løsning?
Avatar billede hcma Novice
19. marts 2008 - 21:56 #2
Avatar billede hcma Novice
19. marts 2008 - 21:56 #3
hvis det ikke hjælper ee der mere her:
http://www.hcma.dk/tips11to20.htm#no13
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2008 - 07:35 #4
et sidespring!!!!!!!!!!!!!!!

jeg kender ikke lige easycleaner men der må da være indbygget en restore hvis noget går galt i programmet.

næste gang du skal bruge et program der bare virker og ikke laver fejl så prøv advanced windowscare personal.

http://www.iobit.com/advancedwindowscareper.html?Str=download

i den kan du i hvert fald restore hvis noget går galt. den er på dansk hvis du husker at vælge dansk og trykke ok
Avatar billede nva Praktikant
20. marts 2008 - 16:49 #5
Avatar billede hcma Novice
20. marts 2008 - 17:21 #6
mrkkrm >>  er du kommet videre ?
Avatar billede mrkkrm Nybegynder
23. marts 2008 - 15:29 #7
Jeps! Dial-a-fix virkede, så dermed går point til hcma.

@treatmenice

Meget relevant sidespring, for jeg kunne rigtig godt tænke mig at få genoprettet filerne, da programmet har fu.... rigtig meget op på computeren - der er mange programmer som mangler et eller andet, og som nu skal geninstalleres. Der er en restore-funktion i programmet, men der ligger filerne ikke - tror desværre de er slettet permanent. Men hvis nogen kender en måde, hvorpå systemet kan blive genoprettet, så sig endelig til!
Avatar billede hcma Novice
23. marts 2008 - 15:51 #8
svar
Avatar billede hcma Novice
23. marts 2008 - 15:57 #9
de programmer der nu fejler, har du selvfølgelig cd'ere på, så det er bare at gå igang med at geninstallere.

M.h.t. at genoprette/gendanne et komplet fejlfrit system incl. alle programmer og drivere o.s.v. kan du benytte et ghost-program som f.eks. Norton Ghost (som koster penge) eller lign. gratisprogram.  Det tager simpelthen et spejlbillede af partitionen/harddisken og er ret let at lægge ind igen.
Avatar billede mrkkrm Nybegynder
23. marts 2008 - 16:40 #10
Ja, jeg har selvfølgelig programmerne, det er bare bøvlet med at skulle geninstallere ... :-S

Hvad er et godt gratis alternativ til Norton Ghost?
Avatar billede hcma Novice
23. marts 2008 - 22:40 #11
kan desværre ikke huske navne på gratisk alternativer til Norton Ghost