Avatar billede krogh2001 Nybegynder
18. juni 2001 - 09:08 Der er 7 kommentarer

WinNT4.0 kontra Windows 2000

Hvad er forskelen på windows NT 4.0 og Windows 2000
ud fra forskellige aspekter som:
-Sikkerhed
-Funktionalitet(Administration ressourcre)
-Nye funktioner
Avatar billede NanoQ Nybegynder
18. juni 2001 - 09:27 #2
http://dk.attachmate.com/article/0,1012,3486_15_5577,00.html
Avatar billede tracker Nybegynder
18. juni 2001 - 09:33 #3
Win2000 har fået flere forskellige funktioner installeret, og forskellige utilities som skulle gøre det mere sikkert!

Desuden bruger win2000 noget som hedder active directory, for at sætte en server/domain op!

Har også mange småting ekstra, men ellers ik noget af det helt store!
Avatar billede tracker Nybegynder
18. juni 2001 - 09:39 #4
Men for en amatør, burde du nok bare installere win 3.11.....

Win2000 er vist lidt for svært for dig....!
Avatar billede NanoQ Nybegynder
18. juni 2001 - 09:48 #5
Krogh, kommenter venligst dine afvisninger af svar. Du motiverer ikke til at hjælpe, ved at afvise uden begrundelser...

Avatar billede bufferzone Praktikant
22. juni 2001 - 09:36 #6
Den primære forskel ligger i activ directories. NT bygger på en domænestruktur, men w2k bruger active directories, hvor brugeroplysninger styres centralt.I NT skal brugerer f.eks. både oprettes i NT og Exchange. I w2k skal en bruger kun oprettes 1 sted.

Hilsen
Kim fra http://www.bufferzone.dk
Avatar billede pbo Nybegynder
08. december 2001 - 14:18 #7
Afhængig af hvad du vil bruge så understøtter NT 4.0 med SP6 de nyeste win servere som f.eks. SQL 2000 osv. Hvis du blot vælger W2K får du et avanceret styresystem, der som Kim fra bufferzone ganske rigtigt forklarer er meget forskellig mht. opbygningen - se hans svar. Set fra mit synspunkt, så handler det om du skal anvende SQL eller andre serverløsninger, og er det tilfældet skal du op i en W2k SERVER og ikke \"bare en w2k.