Avatar billede feller Nybegynder
17. marts 2008 - 10:25 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Problem med at indlæse linux kernel ved boot fra dvd

Hej
Jeg vil gerne installere Suse 10.3 på min bærbare. Jeg kan godt boote fra den dvd jeg har brændt og jeg kan godt komme ind til den menu, hvor jeg kan vælge fx at installere suse eller bruge forskellige værktøjer som fx memtest.
Hvis jeg vælger at installere Suse, så kommer der en kasse op, som fortæller at den er igang med at indlæse Linux Kernel. Problemet opstår så her, da den fryser. Ofte når den kun til 0%, men nogle gange når den til 3, 4 eller 7%.
Det skal lige siges at jeg har prøvet med 3 DVD'er. Jeg har downloadet det ISO image fra opensuse.org og har tjekket MD5 summen, på ISO filen, før jeg har brændt den. Jeg har dog brændt alle 3 på den samme computer.
ER der nogen som ved hvor problemet ligger? Er det mit dvd drev, som er defekt, eller min dvd brænder eller er det noget jeg gør forkert når jeg brænder det image?

På forhånd tak
Feller
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2008 - 10:27 #1
Har du husket at tage hensyn til om det er en 32 bits eller 64 bits version
Avatar billede feller Nybegynder
17. marts 2008 - 11:01 #2
Ja det har jeg. Det er en 32 bit.
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2008 - 13:10 #3
så din md5sum sådan ud da den var færdig ?

http://widehat.opensuse.org/distribution/10.3/iso/dvd/MD5SUMS
Avatar billede feller Nybegynder
17. marts 2008 - 14:02 #4
Ja som den øverste.
Avatar billede feller Nybegynder
17. marts 2008 - 14:04 #5
Jeg har fundet ud af at der er en fejl på min dvd skive. Jeg prøvede lige igen at køre autorun på dvd'en i windows. Jeg fik så en fejl, som sagde at mit medie var beskadiget. Jeg vil lige prøve at brænde det image igen og så lade mit brænderprogram sammenligne det iso image med dvd'en.
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2008 - 14:14 #6
Hvad program brænder du med ?
Avatar billede Slettet bruger
17. marts 2008 - 14:20 #7
http://www.cdburnerxp.se/

Dette kan være et godt brænderprogram til isofiler. Bare et forslag
Avatar billede feller Nybegynder
18. marts 2008 - 12:48 #8
samsonjens:
Jeg brænder både med Nero og Alcohol 120%.
Avatar billede Slettet bruger
31. marts 2008 - 18:25 #9
Hvordan gik det egentlig???
Avatar billede feller Nybegynder
31. marts 2008 - 18:37 #10
Jeg har ikke haft computeren hjemme i et stykke tid. Jeg skal nok komme til det om en uge eller to og jeg skal nok melde tilbage :)
Avatar billede feller Nybegynder
01. september 2008 - 13:46 #11
Jeg har stadig ikke fået det til at virke. Nu lukker jeg. Jeg har ladet mig fortælle at det skyldes den måde den bærbare computer er opbygget.