Avatar billede jhjorsal Mester
16. marts 2008 - 15:55 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Trådløs netværk kan ikke ses

Jeg har nu fået min pc'er op at kører igen efter en reinstallation af xp, det eneste der ikke virker er det trådløse netværk, jeg har været inde i enhedshåndtering og fjerne de drivere der er installeret til netværkskortet, hvorefter jeg har installeret dem igen, den kører på kabel men gan ikke finde et trådløst netværk, hva gør jeg nu?
Avatar billede raslortmus Nybegynder
16. marts 2008 - 16:04 #1
Det er ikke fordi du har en knap hvor du kan slå trådløst netværk fra vel? Altså en fysisk knap på pcen...
Avatar billede jhjorsal Mester
16. marts 2008 - 16:24 #2
jeg har i alt fald prøvet at trykke på den men der sker intet før i tiden kom den op og skrev enablet or disablet, så jeg er lidt i tvivl om jeg mangler at installere noget til den
Avatar billede gurly Praktikant
16. marts 2008 - 17:23 #3
har du slået broadcast fra i din router ?
Avatar billede haverslev Novice
16. marts 2008 - 20:54 #4
Har du installeret Wlan drivere ?
Så i dette spg. at det er en Acer du åbenbart er igang med:
http://www.eksperten.dk/spm/823241

Men der er er 2 modeller af Wlan til din model, så ved ikke lige hvilken af de 2 du skal bruge - se nederst under XP
http://support.acer-euro.com/drivers/notebook/as_5020.html
Avatar billede jhjorsal Mester
17. marts 2008 - 09:19 #5
qurly: nej det mener jeg da ikke, jeg har både konen's samt den store af drengenes bærebar på trådløst netværk også.
haverslev: jeg tror jeg kan bruge dem begge, det har jeg i alt fald installeret før og det virkede, jeg tror problemet ligger i at pc'eren ikke kan se det trådløse netværk som om den trådløse modtager er "Disabled" det kan man normalt gøre på en fysisk knap men den virker af en eller anden grund ikke, måske det hænger sammen
Avatar billede haverslev Novice
17. marts 2008 - 11:18 #6
Prøve at gå i kontrolpanel, Db-klik på Administaration, DB-klik på tjenester.
Find linien "Automatisk konfiguration at trådløse enheder" og h-klik på linien og se om tjenesten er startet ellers start den
Avatar billede jhjorsal Mester
17. marts 2008 - 11:56 #7
Den er startet
Avatar billede jhjorsal Mester
24. marts 2008 - 07:49 #8
Jeg installerede xp forfra og så virkede det(hvorfor gjorde jeg dog ikke det med det samme, sikke meget tid jeg kunne have sparet)