Avatar billede tnla Mester
15. marts 2008 - 14:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kaffekop på skærmen

Jeg har fået en ny (brugt) skærm, hvor der jævnligt dukker et lille billede på omkring 1x1 cm op og bevæger sig rundt i små ryk på skærmen. Det ligner en varm kaffekop, men ikke Java kaffekoppen. Den hér er mere firkantet og på gul baggrund. Hvad betyder den?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
15. marts 2008 - 16:11 #1
Det lydder som teatimer, den er sat til at komme frem og minde om at man lige skal holde en lille pause.
Men jeg kender ikke ´til at det skulle være indbygget i selve skærmen, men der er tilgengæld mange programmer der har funktionen indbygget, så mon ikke du har fået aktiveret den i et eller andet program?
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
15. marts 2008 - 16:22 #2
Avatar billede kalp Novice
15. marts 2008 - 16:27 #3
jeg mener godt, man kan få skærme hvor det er indbygget, så man bør nok tjekke skærm menu'en godt igennem:)
Avatar billede tnla Mester
16. marts 2008 - 20:23 #4
Jeg er næsten 100% sikker på, at der ikke er nogen af mine programmer, der har en teatimer indbygget. Nu har jeg lige haft sort skærm et lille døgns tid (noget i bios der havde ændret sig), så mon ikke kaffekoppen har med dét at gøre... Den har iøvrigt ikke vist sig siden.

Skærm menuen HAR jeg tjekket.
Avatar billede tnla Mester
17. marts 2008 - 06:10 #5
PS. Problemet med den sorte skærm blev løst ved at trykke F8 ved opstart og vælge "VGA-tilstand".
Avatar billede tnla Mester
29. maj 2008 - 12:15 #6
Lukker.