Avatar billede jballe Nybegynder
13. marts 2008 - 21:59 Der er 4 kommentarer

Redirect til domæne med danske tegn

Hej

Jeg vil gerne redirecte til en anden side. Det virker fint med alle "normale" adresser, men jeg har også et par "danske" adresser, med æ/ø/å i domænenavnet, som jeg gerne skulle kunne redirecte til (uanset hvor tåbeligt sådan et domænenavn måtte være).

Jeg bruger .Net's egen Response.Redirect metode. I IE7 får jeg en dk-hostmaster fejlside om at browseren ikke understøtter danske tegn. Med fiddler kan jeg se at den url-encoder de danske tegn i domænet så, æ bliver til %c3%a6. Med Firefox får jeg "Siden kunne ikke findes" og den "url-encode'de" domæne adresse i adressefeltet.

Er der nogen der har erfaring med dette? Kan jeg få .Net til ikke at encode domæne-navnet?
På forhånd tak.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. marts 2008 - 22:26 #1
Du kan altid bruge xn--udgaven af domænenavnet.

Men ellers ser det ud til at æ-et bliver kodet i utf-8 med en url-encode.
Avatar billede jballe Nybegynder
05. april 2008 - 11:06 #2
Det er da rigtigt, men det var jo ikke lige det, jeg havde håbet, men selvfølgelig kan det blive den eneste løsning.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. april 2008 - 11:44 #3
Hvis det skal virke for alle, så er det eneste løsning. En standard IE6 eller mindre kan ikke forstå dem med æøå. Hvis du vil have det til at virke for IE7 skal du vise os hvad du gør - det er nok bare det problem jeg påpegede.
Avatar billede jballe Nybegynder
05. april 2008 - 12:11 #4
Det er selvfølgelig rigtigt med IE6. Men i firefox kan man bare skrive adressen ind og så virker det. Men ok, det ligner ikke der er noget trick med .Net så løsningen bliver nok nogle alternative domæner...