Avatar billede jimmydk Nybegynder
13. marts 2008 - 17:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

skjult side

Hej sad og ledte efter en billig håndværker, og faldt over en side som havde nogen.

Men da jeg selv udvikler sider, er jeg altid nysgerrig og vil se hvad andre laver med deres sider.
Så jeg kigger altid sovsen på en hjemmeside for lige at se hvordan de gør det.

men i bunden af denne side fandt jeg et link til en side kun med links.

blab bla
</body>
</html>
og så linket

Men jeg er ikke verdens stærkeste på SEO, men den side er den ikke en "no no".?
Avatar billede olebole Juniormester
13. marts 2008 - 17:31 #1
<ole>

Hvis du havde været webudvikler, ville du vide, at det under alle omstændigheder er en absolut no-no ... og det er det såmænd også i forbindelse med SEO  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede jimmydk Nybegynder
13. marts 2008 - 18:08 #2
Jeg er ikke webudvikler endnu men skulle gerne været det til sommer ;)

Men mente nok det var en no no i forb. med SEO

Var godt klar over det var en no no ren kodningsmæssigt
Avatar billede olebole Juniormester
13. marts 2008 - 19:01 #3
Når man åbenlyst forsøger at 'snyde' søgemaskinerne, udsætter man sig altid for fare for at blive smidt ud af de store søgemaskiners indeks ... og det koster hårdt arbejde og mange ord at komme tilbage i folden igen.

Umiddelbart ligner det et forsøg på at platte sig til bedre resultater - og det er altid en no-no  ;o)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. marts 2008 - 19:19 #4
En side med links i form af et sitemap er selvfølgelig ok, men så ville det nok være fornuftigt at anbringe det i et synligt link på siden.

Du kan fx melde det til Google, hvis det ligner et forsøg på en "link-farm"
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
13. marts 2008 - 21:47 #5
Sikke noget fis....

Det er ikke pr automatik no no....

Han leder efter firma med billige håndværker, og finder en side med billige håndværker.... Det er lige netop det Google vil have....

Jeg har endnu ikke set 1 sted hvor at et site er blevet straffet for at skrive artikelsider omhandlende deres produkt.

Det man ikke skal er at skjule det, og derefter at sørge for at lave siden til besøgende, og ikke til søgemaskiner.
Dette betyder at hvis du har et site med billige håndværkere, så må man naturligvis gerne lave artikelsider om billige håndværkere...

Men skriver man noget som ikke passer, eller køber man domæner og laver det derpå istedet, eller åbenlyst køber sig til linkværdi så begynder "nettet at stramme"

Der har været 1 historie om en hotelkæde som netpointers havde lavet artikelsider for, men deres straf var fordi en smart it-mand havde kopieret siderne, og lagt dem på de forskellige hotellers domæner....
Avatar billede jimmydk Nybegynder
13. marts 2008 - 22:20 #6
kildekode på en af hans kunder
"
</head>

<frameset rows="170,*,100" cols="*,740,*" framespacing="0" frameborder="NO" border="0">
  <frame src="topvenstre.htm">
  <frame src="topmidt.htm" name="topFrame" scrolling="NO" noresize >
  <frame src="tophojre.htm">
  <frame src="midtvenstre.htm">
  <frame src="skrivebord.htm" name="mainFrame">
  <frame src="midthojre.htm">
  <frame src="bundvenstre.htm">

  <frame src="bundmidt.htm" name="bottomFrame" scrolling="NO" noresize>
  <frame src="bundhojre.htm">
</frameset>
<noframes><body>

</body></noframes>
</html>
<a href="gt.htm"></a>
"

og på siden gt.htm er kun links til kundesider og ikke andet, du kan ikke finde siden som bruger med mindre du kigger i koden.

Jeg vil ikke rigtig poste et link til en side, da jeg ikke ønsker at bringe kunderne i en situation som ikke er deres skyld.
Avatar billede jimmydk Nybegynder
13. marts 2008 - 22:21 #7
At så denne side er i frames gør det jo ikke just bedre ;)