Avatar billede pansermand Nybegynder
12. marts 2008 - 23:21 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Installation kører i loop

Hejsa. Min kæreste prøver at reparere xp (Geninstaller->Reparer  Windows) men den kører bare i loop hele tiden. Den starter med at sige der er 39 minutter tilbage, men når den så når ned til 34 minutter genstarter den, og starter så forfra. Jeg har en mistanke om at det skyldes at hun har for meget på sine harddiske, men vi kan ikke starte den op uden at den vil fortsætte den installation som hele tiden kører i loop, hvilket jo så gør at vi ikke kan slette noget fra partitionerne. Efterhånden synes jeg at jeg har prøvet alt, men intet virker. Allerførste gang hun prøvede, sagde den at hun skulle indsætte cd´en med VIA AGP filters, hvilket hun så gjorde, nu beder den ikke om den cd mere, selvom den er taget ud. Hvad gør jeg, og er der mulighed for at bevare data, eller går det hele tabt?
Avatar billede off-line Nybegynder
12. marts 2008 - 23:54 #1
Der er noget fra Microsoft her:
http://support.microsoft.com/kb/828267
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2008 - 06:57 #2
Jeg ville hive de data ud med en Live-cd og derefter lave en nyinstallation
Avatar billede pansermand Nybegynder
13. marts 2008 - 13:27 #3
Øh, hvordan hiver jeg data ud, når jeg ikke kan starte windows?
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2008 - 13:36 #4
Det gør du ved at downloade og brænde KNOPPIX 5.1 http://ftp.uni-kl.de/pub/linux/knoppix/ husk at vælge UK version, boot op på cdèn og meld tilbage hvis du ikke kan finde ud af det
Avatar billede off-line Nybegynder
13. marts 2008 - 14:48 #5
helgec - UK- version, hvorfor det?
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2008 - 15:58 #6
"helgec - UK- version, hvorfor det?" Fordi jeg antager at spørgeren ikke er speciel god til tysk, men ellers er det da fuldkommen underordnet
Avatar billede off-line Nybegynder
13. marts 2008 - 16:04 #7
Ja ok, men den findes jo på dansk:http://tyge.sslug.dk/knoppix/
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2008 - 16:27 #8
Kære "asveg" på en måde sætter jeg pris på din mistænksomhed, men det må ikke opfattes som om jeg ikke til tider bliver dybt frustreret, en gang havde vi jo også et udmærket styresystem der hed DOS alle jublede, men der var mange begrænsninger og derfor er der henover tiden udviklet andre systemer og nye behov opstår.
Når du nu fremhæver KNOPPIX 5.0 er det bestemt udmærket, men hvis vore gode ven "spørgeren" nu forsøger sig udi det her så ville der omgående komme en tilbagemelding hvis han brugte dit link lyende på at han ikke kunne få adgang til destinations mappen. ÅRSAG!! NTFS partition - derfor linker jeg til en version der kan skrive til en NTFS partition og jeg foreslår sproget engelsk da versionen kun findes på tysk og engelsk
Avatar billede off-line Nybegynder
13. marts 2008 - 16:39 #9
Jeg er skam ikke mistænksom, var bare forbavset. Og det er da kun glædeligt, at
du har så godt et kendskab til den nyeste version. Det vil jeg tage til efterretning
og bruge, når jeg selv anbefaler til andre. Jeg har selv en dansk version, den må
jeg så hellere bytte ud. Hvis jeg ikke spør, bliver jeg jo aldrig klogere:)
Avatar billede pansermand Nybegynder
13. marts 2008 - 17:10 #10
Ok, jeg fik det til at virke ved at følge det link asveg lagde ud, altså ved at fjene printeren og scanneren fra usb-indgangene. Det var nok scanneren der var problemet. Altså asveg, kan du ikke lige lave et svar så jeg kan give dig pointsene? Synes du skal have dem, da det var din kommentar der gjorde forskellen. Men altså formuler venligst et svar. På forhånd tak
Avatar billede off-line Nybegynder
13. marts 2008 - 17:18 #11
Gerne, takker for point:)
Avatar billede pansermand Nybegynder
13. marts 2008 - 17:28 #12
Kære asveg, jeg kan ikke give dig points, når du skriver en kommentar- Hak lige "svar" af og skriv et eller andet, så er der points på vej :D
Avatar billede off-line Nybegynder
13. marts 2008 - 17:35 #13
Undskyld, det var en bommert, nu skulle den den være der:)
Avatar billede pansermand Nybegynder
13. marts 2008 - 17:45 #14
Takker for hjælpen :D