Avatar billede larsholm Nybegynder
12. marts 2008 - 20:48 Der er 2 kommentarer

Sql klasse hvordan?

Jeg har lavet en database som har nogle tabeller men jeg kunne godt tænke mig at vide om man kan lave en database klasse? Jeg har tjekket lidt på google. men forstå ikke rigtig. Så ville høre om der er en der evt. kan vise mig hvordan jeg jeg laver en klasse  i min database som kan ses forneden.

-- phpMyAdmin SQL Dump
-- version 2.10.1
-- http://www.phpmyadmin.net
--
-- Vært: localhost
-- Genereringstid: 07/03 2008 kl. 11:03:54
-- Serverversion: 5.0.45
-- PHP-version: 5.2.5

SET SQL_MODE="NO_AUTO_VALUE_ON_ZERO";

--
-- Database: `filmdb`
--

-- --------------------------------------------------------

--
-- Struktur-dump for tabellen `actors`
--

CREATE TABLE `actors` (
  `id` int(10) NOT NULL auto_increment,
  `Name` char(100) default NULL,
  `Surname` char(100) default NULL,
  `About` longtext,
  PRIMARY KEY  (`id`)
) ENGINE=InnoDB  DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=8 ;

--
-- Data dump for tabellen `actors`
--

INSERT INTO `actors` (`id`, `Name`, `Surname`, `About`) VALUES
(1, 'Arnold', 'Schwarzenegger', 'Startede som pro bodybuilder, blev senere film stjerne, og er nu guvenør.'),
(2, 'Adam', 'Sandler', 'Adam Sandler was born on September 9, 1966, in Brooklyn, New York'),
(3, 'Brad', 'Pitt', 'Brad Pitt was born in Oklahoma and raised in Springfield, Missouri.'),
(4, 'Sarah', 'Michelle Geller', 'Pigen fra buffy'),
(5, 'Naomi', 'Watts', 'Born in Shoreham, England and raised in Australia'),
(6, 'Aonald', 'Sutherland', 'Had a near-death experience in 1979 when he was ill with meningitis'),
(7, 'Johnny', 'Knoxville', 'Smerte-elskene mand');

-- --------------------------------------------------------

--
-- Struktur-dump for tabellen `directors`
--

CREATE TABLE `directors` (
  `id` int(10) NOT NULL auto_increment,
  `Name` char(100) default NULL,
  `Surname` char(100) default NULL,
  `About` char(100) default NULL,
  PRIMARY KEY  (`id`)
) ENGINE=InnoDB  DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=8 ;

--
-- Data dump for tabellen `directors`
--

INSERT INTO `directors` (`id`, `Name`, `Surname`, `About`) VALUES
(1, 'James', 'Cameron', 'James Cameron was born in Kapuskasing, Ontario, Canada, on August 16, 1954'),
(2, 'Frank', 'Coraci', 'Went to NYU with Adam Sandler who became a future collaborator'),
(3, 'Wolfgang', 'Petersen', 'Nominated for 2 Oscars. Another 5 wins & 4 nominations'),
(4, 'Takashi', 'Shimizu', 'Japansg instruktør'),
(5, 'Gore', 'Verbinski', 'Japansk gyser instruktør'),
(6, 'Courtney', 'Solomon', 'ead Of After Dark Film [us] which released the 8 Films To Die For series'),
(7, 'Jeff', 'Tremaine', 'Using his formal background in graphic design, Tremaine took a job as lalala');

-- --------------------------------------------------------

--
-- Struktur-dump for tabellen `filmdb`
--

CREATE TABLE `filmdb` (
  `id` int(10) NOT NULL auto_increment,
  `Title` char(100) default NULL,
  `Year` char(10) default NULL,
  `About` longtext,
  `Genre` char(100) default NULL,
  PRIMARY KEY  (`id`)
) ENGINE=InnoDB  DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=7 ;

--
-- Data dump for tabellen `filmdb`
--

INSERT INTO `filmdb` (`id`, `Title`, `Year`, `About`, `Genre`) VALUES
(1, 'Terminator 2', '2000', 'Ten Years Ago. The Machines Who Rule The Future Sent An Unstoppable Terminator To Assassinate The Yet Unborn John Connor. They Failed. In 1991. The Machines Will Try Again', 'Action'),
(2, 'Click', '2006', '"Click" focuses on a workaholic architect who finds a universal remote that allows him to fast-forward and rewind to different parts of his life. Complications arise when the remote starts to overrule his choices.', 'Komedie'),
(3, 'the grudge', '2004', 'An American nurse living and working in Tokyo is exposed to a mysterious supernatural curse, one that locks a person in a powerful rage before claiming their life and spreading to another victim.', 'Horror'),
(4, 'The Ring', '2002', 'A young journalist must investigate a mysterious videotape which seems to cause the death of anyone in a week of viewing it.', 'Horror'),
(5, 'An American Haunting', '2005', 'Based on the true events of the only case in US History where a spirit caused the death of a man.', 'Gyser'),
(6, 'Jackass: The Movie', '2002', 'Johnny Knoxville and his band of maniacs perform a variety of stunts and gross-out gags on the big screen for the first time.', 'Komedie');

-- --------------------------------------------------------

--
-- Struktur-dump for tabellen `textbox`
--

CREATE TABLE `textbox` (
  `id` int(11) NOT NULL auto_increment,
  `dato` tinytext NOT NULL,
  `overskrift` tinytext NOT NULL,
  `tekst` text NOT NULL,
  PRIMARY KEY  (`id`)
) ENGINE=InnoDB  DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=5 ;

--
-- Data dump for tabellen `textbox`
--

INSERT INTO `textbox` (`id`, `dato`, `overskrift`, `tekst`) VALUES
(1, '', 'Hej', 'dvfbefbfbrbfrb'),
(2, '', 'Kaj og Andrea', 'Hej med dig mit navn er Kaj og du er Andrea'),
(3, '', '', ''),
(4, '', '', '');

-- --------------------------------------------------------

--
-- Struktur-dump for tabellen `users`
--

CREATE TABLE `users` (
  `id` int(10) NOT NULL auto_increment,
  `brugernavn` varchar(16) NOT NULL,
  `PASSWORD` varchar(16) NOT NULL,
  PRIMARY KEY  (`id`)
) ENGINE=InnoDB  DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=34 ;

--
-- Data dump for tabellen `users`
--

INSERT INTO `users` (`id`, `brugernavn`, `PASSWORD`) VALUES
(9, 'Bent', 'lol'),
(10, 'Toby', 'Toby'),
(11, 'bob', 'hansen'),
Avatar billede arne_v Ekspert
16. marts 2008 - 00:54 #1
en database klasse ?

som gør hvad ?

i hvilket sprog ?
Avatar billede arne_v Ekspert
06. april 2008 - 06:05 #2
??