Avatar billede thettothej Nybegynder
11. marts 2008 - 19:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Oprette database og hive data ud.

Hey alle

Jeg har brug for at hive data ud af en database, og så skal der repræsenteres tre resultater i en iframe fx. Det drejer sig om en række arrangementer, som skal skrives ind i databasen, og så skal der automatisk hives de tre nærmest kommende arrangementer ud - sorteret efter dato. Jeg fik et script af en kammerat, og han mente, det var ret simpelt, men jeg forstår det simpelthen ikke. Er der nogen, der gider udpensle, hvad jeg skal gøre med følgende script og hvordan jeg ellers gør for at få det til at virke? Ved godt at der er angivet kodekommentarer, men synes de er halvkryptiske.

SCRIPT:

<html>
<head>
<title>Hente data fra database</title>
</head>
<body>
<%
' Databaseforbindelse - husk at angive sti til din database
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("/cgi-bin/database.mdb")
Conn.Open DSN

' SQL foresp&#345;rgsel
strSQL = "Select TOP 3 * from <tabelnavn> ORDER BY <datotabelnavn>"
' Udf&#345;r foresp&#345;rgsel (rs indeholder nu resultatet)
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

' Genneml&#345;b Recordset (rs) med en l&#345;kke
Do

  ' Udskriv v&#263;rdien af kolonnen Fornavn
  Response.Write rs("Fornavn") & "<br>"

  ' G&#314; til n&#263;ste Record i rs
  rs.MoveNext

' Forts&#263;t indtil rs er genneml&#345;bet (EOF = End Of File)
Loop While Not rs.EOF

' Luk databaseforbindelse
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>
</body>
</html>

/SCRIPT

På forhånd mange mange mange tak! :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
12. marts 2008 - 00:09 #1
Det der er ASP kode.

Skal du lave dit script i ASP ?

Ja => prøv og luk her og stil spørgsmålet i ASP kategorien

Nej => fortæl os hvilket sprog applikationen skal laves i
Avatar billede thettothej Nybegynder
12. marts 2008 - 14:37 #2
Det er sådan set underordnet hvilket sprog, det skal laves i, hvis bare nogen vil forklare mig, hvordan det virker :-) Tænkte jeg ville smide det herunder, da det er en blanding af både SQL og ASP, men jeg smider lige spørgsmålet indunder ASP i stedet.

Tak for rådet.
Avatar billede thettothej Nybegynder
12. marts 2008 - 15:22 #3
Lukning af spørgsmål