Avatar billede md_craig Nybegynder
07. marts 2008 - 13:41 Der er 1 løsning

Flush alt Oracle Cache

Hej...

Jeg sider og lurer på noget performance tests på oracle ang. søgninger. Og proceduren er lidt hamper.

Kør en test, genstart Oracle, genstart Webserver, Kør næste test osv.

Dette er i arbejdstid en noget omkostningsfuld procedure. Men da man er interesseret i at vide performance på en "kold" database. Så er det nødvendigt at genstarte konstant.

Jeg sad så og lurede lidt rundt og fandt frem til:

alter system flush buffer_cache;
alter system flush shared_pool;

Som da flusher en hel del, men bare ikke nok. Ville gerne have alt form for cache cleared uden nødvendigvis at skulle genstarte. Kan man evt. unloade/reloade datafiles ect?
Avatar billede md_craig Nybegynder
28. juli 2008 - 15:05 #1
Vi endte med at bruge overstående og så acceptere det ikke er 100%.

Lukker.