Avatar billede romme Nybegynder
17. juni 2001 - 16:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Send data til andet site via XML ???

Først vil jeg sige at jeg er helt grøn, m.h.t. XML
Nå, men her er mit spørgsmål.

Jeg skal sende data over nettet fra en webserver til en anden (database), via XML.
Jeg har adresse og port nummer på den server jeg skal sende data til.
Desuden har jeg fået følgende template.

<!DOCTYPE xmldok1 SYSTEM \"xml/xmldok1.dtd\">
<type1>
<text1>Det er tekst 1</text1>
<text2>Det er tekst 2</text2>
</type1>

Men ellers er jeg grøn :o)
Koder normalt kun ASP/VB.
Avatar billede janegil Nybegynder
25. juni 2001 - 11:44 #1
Jeg har en følelse at du snur XML-kommunikasjonen på hodet?

Jeg forestiller meg at man HENTER xml-data i stedet for å sende dem?

Det vil si at din første server stille og rolig legger sine XML-data ut på en HTTP-server, akkurat som du ellers legger ut en HTML-side. Så kan den andre serveren din (og alle andre som har lyst) hente XML derfra, og transformere dataene som de lyster, fx. til HTML.

Selv er jeg grønn på ASP, men jeg tror nok du kan få ASP til å hente med HTTP fra en annen server? (Cold Fusion kan, i hvert fall.)
Avatar billede kedde65 Praktikant
27. juni 2001 - 20:20 #2
Bare lige som en lille kommentar, det er muligt at sende xml til en eksempelvis asp side.
Jeg kan bare ikke huske hvodden, man gør.

Kedde
Avatar billede romme Nybegynder
09. juli 2001 - 08:35 #3
Prob.  løst