Avatar billede esearch Nybegynder
05. marts 2008 - 11:30 Der er 6 kommentarer

Label i graf

Jeg har oprettet en XY scatter graf, hvor hvert pkt. repræsentere et firma, der plotter med en X og en Y værdi. Nu vil jeg gerne tilføje en label for hvert punkt, der viser firmaets navn, men jeg kan kun få label til at vise værdien. Jeg kan selvfølgelige formaterer hver enkelt data label, men dette er ikke en brugbar løsning, da firma navnene og punkterne vil ændre sig over tid. Er der nogen der har en løsning?
Avatar billede jonesw Nybegynder
05. marts 2008 - 11:40 #1
Kan du ikke bare sætte etiketten til at vise Serienavn under Datainstillinger->Dataetiketter?
Avatar billede esearch Nybegynder
05. marts 2008 - 11:58 #2
Det virker desværre ikke. Jeg kan kun få vist X eller Y værdien. For lige at klargøre mit problem

Jeg har data i tre kolonner A, B, C

Kolonne A indeholder navnet på firmaet
Kolonne B indeholder X punktet
Kolonne C indeholder Y punktet

Jeg kan godt plotte data korrekt, men ikke få vist navnet fra A som en label i grafen, selvom jeg i Source Data har defineret serienavn som kolonne A.
Avatar billede jonesw Nybegynder
05. marts 2008 - 12:19 #3
Hmm... som eks. er dataen sådan her:
Navn    x punkt    y punkt
a    30    10
b    20    40
c    40    25

Så oprettes der en graf, XY graf, hvor at der er 3 serier med navn a, x-værdier: 30 og y-værdier 10 osv... Så trykkes næste og så kan du bestemme diagramtitel osv... Her vælger du dataetiketter og her kan man vælge serienavn, hvorved at der ved punktet a er et a ved siden af... Jeg kan evt. sende et eksempel, bare så vi er sikre på at vi mener det samme...
Avatar billede esearch Nybegynder
05. marts 2008 - 13:04 #4
Det må du meget gerne

sch@sas.dk
Avatar billede bak Seniormester
05. marts 2008 - 17:15 #5
Microsoft selv har denne metode
http://support.microsoft.com/kb/213750
Avatar billede esearch Nybegynder
10. marts 2008 - 10:27 #6
Hej bak

Tak for hjælpen. Det var lige hvad jeg søgete. Send mig et svar, så du kan få dine point.