Avatar billede gree Nybegynder
03. marts 2008 - 20:02 Der er 7 kommentarer

Grafikkort PC > Mac

Jeg har et grafikkort somer et gammel PC kort.

Jeg vil nu gerne havde det til at virke i en Mac Cube.

Det er et Tornado Geforce2 MX(400)tv

Hvordan brænder jeg en ny bios og hvor får jeg den fra ?
Avatar billede simonsen-peter Nybegynder
03. marts 2008 - 21:07 #1
Hej gree.

Glem det,  kortet virker ikke med en Mac. Der findes ingen bios på en Mac.  :-)

Manufacturer's product description
The Inno3D TORNADO GeForce2 MX400 is a cost-effective product that offers Digital Vibrance Control, TwinView display (TV OUT only) options, and a unified driver making it a competitive graphics solution for the system integrator market. With core frequency at 175 MHz and memory frequency at 166 MHz, the MX400 features 128-bit memory bus. The performance of MX400 is about 40% better than the MX200 version with the same memory on card in some of the popular resolution setting.

Software / system requirements
Software Included: Drivers & Utilities
OS Required: Microsoft Windows 98, Microsoft Windows NT 4.0, Microsoft Windows 98 Second Edition, Microsoft Windows 95 OSR 2.1
Min Processor Type: Pentium II
Min RAM Size: 64 MB
Peripheral / Interface Devices: CD-ROM
Avatar billede gree Nybegynder
03. marts 2008 - 21:49 #2
Hvornår stopper folk - som lige går på google og derefer siger at det ikke kal lade sig gøre, køb nyt, - med at skrive herinde ?

Der findes ingen bios på Mac - nej måske ikke, men der er bios eller firmware på et grafikkort.

desuden så er der denne side - også fundet på google

http://www.nvidia.com/page/geforce2mx.html

Eller her:
http://www.cybercoment.com/macgeforce.htm

Tror du også på, at hvis der ikke står Linux, så kan det heller ikke bruges til Linux ?
Avatar billede simonsen-peter Nybegynder
03. marts 2008 - 22:11 #3
Jeg har aldrig skrevet du skal købe nyt; men ganske rigtigt sagt at det ikke virker. Jeg har bare gennem de sidste otte år som Mac bruger erfarret at, det er bedst hvis hardwaren er kombatibel med det operativsystem / computer hvori det skal anvendes.

Held og lykke med projektet

Over and out.  Peter ;-)
Avatar billede aeblenet Nybegynder
04. marts 2008 - 04:40 #4
Hej gree.

Det lyder som om du er monsterhård til f.eks Linux.
-var det så ikke smartere at spørge under en anden kategori.

Det er nemlig korrekt som Simonsen oplyser dig.
-no driver = not possible . . .

Der kan dog være hjælp at hente i OpenSource miljøerne "derude"

PS: Cube er en fed maskine som den er og mister sin værdi med at pille ved den.
-er det det værd ?
Just wondering ? ? ?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
04. marts 2008 - 04:56 #5
Kunne ikke lade være . . .
-er det denne driver du leder efter:
http://www.info.apple.com/support/oldersoftwarelist.html#display

Macintosh/Display-Peripheral/Video/GeForce2_MX.smi.bin
Macintosh/Display-Peripheral/Video/GeForceGraphics2.1.1.smi.bin
Avatar billede gree Nybegynder
04. marts 2008 - 13:49 #6
Hvorfor skulle jeg gå i en anden kategori ?

Det skal i en Mac computer.

Efter som at der er sort skærm, så skal der andet firmware på.

Men kik her:

http://www.xlr8yourmac.com/Graphics/PC_Geforce2MX_in_Cube.html
http://www.eden.net.nz/7/20011005geforce2mx.html

Jeg er træt af såkaldte eksperter som kikker på google eller lige har spurgt en TDC mand, og han er jo ekspert.

Ja, Mac OS X ligner Linux, og der er da muligheder for at det virker, men Linux er ikke så lukket som Mac OS X. Men når der findes sider som beskriver hvordan, så er jeg træt af at alt anderledes tænken skal skydes ned med at det ikke kan lade sig gøre.

Jeg prøver det som er beskrevet på de to sider jeg selv fandt ved at søge på google - og vender tilbage.

Hvis der sidder nogle derude som har prøvet, så vil jeg gerne høre om det. Ikke dem som kun vil lukke alt kreativ tænken, dem har jeg intet at bruge til.
Avatar billede gree Nybegynder
04. marts 2008 - 14:00 #7
Desuden er jeg ligeglad med at Cuben er god som den er.
Jeg er PC bruger og skal ikke havde noget med Mac at gøre.

Ham som skal bruge den, skal bruge den med en projector, den skal vise noget som bruger meget ram, siger han. Derfor vil vi prøve. Det er ham som vil skifte, jeg prøver bare at hjælpe. I Cuben er der kun 16 MB og det kort her, har 64 MB

Men hvis det var, at vi bare skulle havde det til at køre, ja, så havde vi da bare købt en nyt Mac kort til 1200,- ingen problem i det.

Nu ville vi se om det kan lade sig gøre at flashe et PC kort, så det kan bruges i en Mac. Og så får man oplyst at det ikke kan. På trods af at der ligger vejledninger som viser andet.

Jeg har tilbudt han en bærbar PC med knækket skærm og andet, men det er et forsøg, siger han.