Avatar billede olufsand Nybegynder
17. juni 2001 - 13:33 Der er 1 kommentar og
2 løsninger

Gem et billede hos klienten

Er der en funktion i javascript (både NS & IE) til at gemme et billede hos klienten. Altså en slags window.save(); eller lignende.
Avatar billede jakoba Nybegynder
17. juni 2001 - 14:12 #1
Nej. det nærmeste du kan komme er at skrive \"vil du være rar at gemme dette billede\". Men hvis han så gør det kan du ikke læse det igen.

Lidt får du det dog gratis idet billeder cashes i op til den tid din header siger de må.

mvh JakobA
Avatar billede olebole Juniormester
18. juni 2001 - 21:28 #2
<ole>
Det kommer helt an på til, hvad. Hvis det er et intranet- eller Admin-modul - hvor man selv kan sætte krav til browser m.m. - kan det lade sig gøre via ActiveX. Det virker selvfølgelig kun i IE og under Windows.
Jeg er ikke ekspert i ActiveX, men jeg ved, at f.eks. ActiveX-versionen af DHTML-Editing-komponenten fra MS tilbyder den mulighed.
/mvh
</bole>
Avatar billede olufsand Nybegynder
19. juni 2001 - 08:10 #3
Jeg takker for svarene. I får hver 10 af de stærke for svarene. Desværre var det ikke lige det jeg søgte.