Avatar billede hagbartm Seniormester
03. marts 2008 - 10:10 Der er 36 kommentarer og
1 løsning

Netradio vrøvl.

Jeg vil lige høre om der findes et lille program der kan aflæse hvad der sker på computeren,jeg har det problem at når jeg prøver at høre netradio så spiller den i ca.50 sek.så falder den ud,min internetforbindelse(8mb)falder ikke ud,den indbyggede log viser ikke noget håber på lidt hjælp.Mvh.hagbartm.
03. marts 2008 - 10:28 #1
... er det via http://www.dr.dk/netradio/ ?
Avatar billede hagbartm Seniormester
03. marts 2008 - 12:09 #2
Ja det er den der er værst,men det sker også på udenlandske radioer.
Avatar billede gurly Praktikant
03. marts 2008 - 12:12 #3
det findes ikke det du søger
der skal menneskelig tankevirksomhed til c",)
som karise larry skriver så er det et must at du fortæller lidt mer om hvad kanal det drejer sig om
Avatar billede hagbartm Seniormester
03. marts 2008 - 12:14 #4
Det er alle netradioer.
03. marts 2008 - 12:39 #5
"...den indbyggede log..." ???
Avatar billede hagbartm Seniormester
03. marts 2008 - 13:10 #6
kontrolpanel-system-administration-logbog.
03. marts 2008 - 19:26 #7
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/threat_analytics/HiJackThis.exe

(Jooo - jeg har 'virus' på hjernen...)

Avatar billede hagbartm Seniormester
03. marts 2008 - 19:50 #8
Til karise larry:Jeg har ingen virus på min computer,og det der er i Hijackthis er alt sammen noget jeg kender.Mvh.hagbartm.
03. marts 2008 - 21:01 #9
... bare en tanke - som jeg 'plejer' *S*
Avatar billede gurly Praktikant
03. marts 2008 - 23:34 #10
DR bruger windows media player som "plugin" på siden,
De indstillinger der bliver brugt er indstillinger der ligger i din stationære media player.

Åben windows media player
Gå ind i "funktioner" og vælg "indstillinger"
klik oppe for oven på "ydeevne"
vælg en forbindelses hastighed der er passende for din linie
Klik så oppe på "netværk" og sør for der er kryds i TCP og HTTP

Radiostationer kan let være overbelastede, forvent ikke at alle stationer bare køre derudaf c",)
Avatar billede hagbartm Seniormester
04. marts 2008 - 07:43 #11
Til gurly:Ingen virkning.
Avatar billede gurly Praktikant
05. marts 2008 - 19:17 #12
Jeg har desværre ikke flere gode ide´er
hvis ikke du får anden hjælp her
så kan du få dine point retur ved at lægge et svar selv, og acceptere det bagefter.
05. marts 2008 - 19:59 #13
Hvilken form for forbindelse bruger du ?
Bærbar ?
Trådløs ?
Er der 'andre' på samme linie ?
Avatar billede jens_peter Nybegynder
05. marts 2008 - 20:05 #14
Hvilken slags internetforbindelse kører du med, er det f.eks. en delt linie i en boligforening?

Prøv lige http://www.youtube.com, hakker videoerne der?
Avatar billede jens_peter Nybegynder
05. marts 2008 - 20:06 #15
Lige en ting til, prøv at åbne joblisten og sæt programmets prioritet op til high, det gøres under processer.
Avatar billede hagbartm Seniormester
06. marts 2008 - 07:57 #16
Til qweros:Det virker heller ikke.Mvh.hagbartm.
Til karise larry:Jeg har prøvet både med fast+trådløs forbindelse ingen forskel.Mvh.hagbartm.
Avatar billede jens_peter Nybegynder
06. marts 2008 - 09:51 #17
Jeg fik aldrig svar på, hvilken slags internetforbindelse du kører, er det f.eks. en delt linie i en boligforening eller adsl af en slag og fra hvem?

Hastighed bedes ligeledes oplyst.

Hvad virker heller ikke, er det videoerne på http://www.youtube.com, der hakker i det eller er det at sætte programmets prioritet op til high?

Hvad maskine har du bestykning osv.?

Hvis du vil prøve at svare indgående på mine spørgsmål, så vil det være en fordel.
Avatar billede hagbartm Seniormester
06. marts 2008 - 10:09 #18
Til qweros:Jeg er alene om en 8mb linie fra tdc,jeg kører pentium 4 2,6mhz,1024 mb ram,windows xp sp 2,wmp 11,hakker ikke på youtube.com,og som jeg skrev har jeg prøvet at køre på high ingen virkning.Mvh.hagbartm.
Avatar billede hagbartm Seniormester
06. marts 2008 - 10:13 #19
Lige en tilføjelse til qweros den hakker ikke den afbryder i player lige meget hvadfor en jeg bruger.Mvh.hagbartm.
Avatar billede gurly Praktikant
06. marts 2008 - 15:25 #20
hvad hvis du tilgår en radio stream direkte >
http://www.dr.dk/netradio/metafiler/asx/DR_Rock_128.asx
(linket skulle gerne få din mediaplayer til at åbne og afspille streamen)
giver det samme problem ?
Avatar billede jens_peter Nybegynder
06. marts 2008 - 20:56 #21
Altså hvis jeg så forstår det nu, så falder forbindelsen ganske enkelt ud og kommer ikke igen, hvis jeg forstår det korrekt?

Men hvor længe fungerer den så inden det sker er det forskelligt eller samme tidsrum?

Ligeledes hører jeg gerne om det har fungeret før og hvordan gurlys link virker hos dig?
Avatar billede hagbartm Seniormester
06. marts 2008 - 22:34 #22
Til gurly:Jeg prøvede at starte op på dit link den spillede 18 sek.så gik den ud i 3 sek hvor den så startede igen,jeg lod den spille et stykke tid,slukkede så og startede på dit link igen den spillede så i 3:30 min.,hvor jeg så stoppede den.Så prøvede jeg dit link igen,udfald igen efter 17 sek.Mvh.hagbartm.
Avatar billede hagbartm Seniormester
12. marts 2008 - 07:06 #23
Jeg kan se at der ikke kommer flere indlæg,så jeg lukker.Mvh.hagbartm.
Avatar billede jens_peter Nybegynder
13. marts 2008 - 01:54 #24
Udmærket men prøv lige et alternativt program, jeg har tænkt på om det er din Windows Media Player version 11, der er årsagen til problemerne, men jeg har været optaget andetsteds, hvorfor jeg ikke har fået skrevet det til dig.

Pointene skal du ikke bekymre dig om, jeg er fløjtende ligeglad med dem, hvis dette her virker.
Avatar billede hagbartm Seniormester
13. marts 2008 - 06:49 #25
Til qweros:Jeg har prøvet flere forskellige netradioer,med samme resultat.Mvh.hagbartm.
Avatar billede jens_peter Nybegynder
13. marts 2008 - 12:30 #26
Ok hagbartm, så tag maskinen under armen og prøv et andet sted, hvor forbindelsen virker på den maskine, der "bor" på stedet.

Måske kunne du også invitere en anden maskine til at prøve din forbindelse, det er jo enten forbindelsen eller maskinen, der er problemet og det kan faktisk godt være forbindelsen, idet youtube og andre videosignaler bruger buffer, hvilket radiosignaler ikke gør mig bekendt - slår det mig lige.

Når vi har fundet ud af det, så går vi videre derfra, hvis det er din maskine, så bliver det næste hvornår du reinstallerede sidst og hvilket bundkort du kører med, samt hvilke drivere du bruger, så hvis du ellers vil hjælpes og gider - så slipper jeg dig ikke lige med det samme.
Avatar billede jens_peter Nybegynder
14. marts 2008 - 09:29 #27
Hej igen

Du kunne godt prøve dette program, jeg har selv brugt det på et tidspunkt og det virker faktisk godt.

Vh Jens Peter
Avatar billede gurly Praktikant
14. marts 2008 - 16:08 #28
qweros - nu er det jo aldrig selve signalet der bruger buffer, men derimod selve playeren der buffer, på youtupe er det jo også SWF playeren som buffer streamen,

om en radiostream bliver buffet, kommer altså an på afspilleren, hvis det er windows media player der bruges, så vil streamen altid blive buffet, klik på linket >
http://www.dr.dk/netradio/metafiler/asx/DR_Rock_128.asx
når media player åbner kan du i nederste vanstre hjørne se at den buffer.

hagbartm > Da qweros skrev til dig at du skulle prøve et andet program, så mente han IKKE at du skulle prøve en anden radio kanal, han mente derimod at du skulle bruge en anden afspiller end windows media player.
Nu ved jeg så ikke hvad afspiller tænkte på, for han lagde ingen link ?
men det kunne eksempelvis være "mplayer"
http://www.mplayerhq.hu/design7/dload.html

Ved at afprøve om du kan afspille streamen fra DR kunne du tæste om problemet ligger i afspilleren.

Ellers er qweros´s råd om at teste om der er pc´en eller netværket jo en god ide´
tage pc´en med et andet sted, eller låne en anden pc, så du kan tæste om det er pc´en eller netværket
Avatar billede gurly Praktikant
14. marts 2008 - 16:14 #29
I øvrigt kan man indstille buffer længden i windows media player >
funktioner / Indstillinger / Ydeevne
Netværksbuffet, sæt kryds i "Gem i buffer" og vælge antal sekunder
Avatar billede jens_peter Nybegynder
14. marts 2008 - 19:21 #30
Ja det var ret irriterende, men jeg fandt først ud af, at jeg ikke havde lagt noget link nu her.

Det var denne her jeg tænkte på, men prøv bare med mplayer, det er ganske ligegyldigt.

http://radiotracker.com/en/free_mp3_music_downloads/index.html
Avatar billede hagbartm Seniormester
15. marts 2008 - 08:42 #31
hagbartm:Jeg må med gråd i stemmen meddele at ingen af jeres råd virker.
Avatar billede gurly Praktikant
15. marts 2008 - 11:16 #32
du er meget svær at hjælpe når du ikke skriver hvad du har afprøvet.
virker det heller ikke hvis du bruger mplayer ?

og hvad med hensyn til at afprøve din pc på en anden internet forbindelse, eller afprøve en anden pc på din linie
har du prøvet det ?
Avatar billede hagbartm Seniormester
15. marts 2008 - 11:50 #33
Til qurly:Hvis du læser hvad jeg skriver kan du se at jeg har prøvet det I siger,derfor skriver jeg at ingen af rådene virker,jeg kan lige tilføje at vi har 2 computer i huset med XP den ene køre med fast forbindelse mens den anden som er min køre trådløs,og lige en mærkelig ting mere,når min søn er hjemme med en bærbar,og køre trådløs så virker hans uden udfald,så er det jo at man er et stort ??????.Mvh.hagbartm.God weekend.
Avatar billede gurly Praktikant
15. marts 2008 - 12:47 #34
det kunne jeg jo ikke gætte mig til, jeg har jo ikke synske evner.
du skriver bare "det virker ikke"  ingen beskrivelse af hvad der sker eller noget.
"hvis du læser hvad jeg skriver" > ja men du skriver jo næsten intet !
men hvis din søns pc godt kan på din forbindelse, så må linien jo være god nok.
men vil de sige at du faktisk har to pc´er som har problemet,
(det er jo så også første gang du nævner det)
så ligger problemet jo nok heller ikke i pc´erne
skulle være mærkeligt at de fejler det samme.
måske ligger problemet i stedet i din router,
har du prøvet at køre uden om routeren ?
Avatar billede jens_peter Nybegynder
18. marts 2008 - 08:14 #35
Hum, jeg læser det nu ikke som at der er to pc'ere med problemet, det er snarere den ene, som hagbartm bruger, der er problemer med og det er jo en helt helt anden problematik nu end før svaret af 15/3-08.

Hagbartm, du har en ledning, der går ind i den enhed med antenne på og som den anden computer er forbundet med med en ledning.

Prøv at tage den ledning af og sæt den direkte i din maskine, så kører du nemlig uden om routeren, som gurly skriver.

Problemet er sandsynligvis at netkortet og routeren ikke er af samme fabrikat, selvom de overholder en eller anden standard er det alm. kendt at nogle fungerer bedre sammen end andre, hvilket er årsagen til, at din søns maskine kører uden fejl.

Jeg skal love for, at vi kommer rundt i fejlkilderne dennegang!
Avatar billede jens_peter Nybegynder
18. marts 2008 - 08:20 #36
Husk lige at slukke routeren, inden du starter maskinen op igen, så den kan koble sig på det alm. kablede netværk.
Avatar billede hagbartm Seniormester
18. marts 2008 - 13:15 #37
Til alle:Jeg tro det har været en fejl fra tdc,for lige pludselig forsvandt problemmet,men jeg har nu afinstalleret wmp 11,og fundet en der hedder raimaradio på nettips og den køre bare der udaf,så jeg tror vi slutter her og i får tak for jeres deltagelse.Mvh.hagbartm.,kan i have en god påske.