Avatar billede jacgeld Nybegynder
02. marts 2008 - 21:11 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ekstern skærm vil ikke slukke?

Har sat en ekstern skærm til min bærebar og det er bare perfekt.... Men når jeg slukker min bærbar vil den eksterne skærm ikke gå ud..( gå i dvaler)
Har været inde i min bios men kan ikke finde noget om eksterne skærme, så hvis der findes et program til det, eller noget helt andet, hører jeg gerne fra dig
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2008 - 21:59 #1
Du er nok nød til at slukke på skærmen, den tager så strøm fra PC-ems batteri, det er det samme der sker hvis man lukker en stationær ned og ikke slukker på 'hovedafbryderen' på vægen så vil skærmen stadig bruge strøm
Avatar billede jacgeld Nybegynder
02. marts 2008 - 22:17 #2
Der er ikke helt det. Når du lukker en stationær computer ned, så slukkes skærmen også. Ved godt at den ikke slukker 100%, da der ofte er en lille lampe som lyser, men skærmen går i standby. Så når du starter computeren starter skærmen også, uden at du trykker på powerknappen til skærmen.
Når jeg lukker min bærbar ned går skærmen ikke i standby, den står tændt hvor man kan læse, at den ikke kan få kontakt til computeren. heller ikke efter flere minutter går den ud.
Så jeg leder efter noget software af en art, hvis det findes som kan sætte min skærm i standby.
Skærmen er en Acer AL1916W
og min bærbar er en acer travelmate 5720 med Vista ultimate
Avatar billede jacgeld Nybegynder
02. marts 2008 - 22:20 #3
Når jeg bruge den eksterne skærm, så er min bærbar hele tiden sat til opladeren, så den fungere jo som en alm stationær, og skræmen er sat til på samme måde
Avatar billede jacgeld Nybegynder
03. februar 2010 - 15:31 #4
luk