Avatar billede appel Novice
02. marts 2008 - 19:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fodnoter tager alt for meget plads

Jeg er i gang med at skrive en rapport i mit studie. Jeg har brugt en template fra mit arbejde som giver nummerering af afsnit osv.

Jeg løber ind i et underligt problem hver gang jeg laver en fodnote. Problemet er at word indsætter "stregen", som adskiller brødtekst og fodnote fra hinanden, alt for højt oppe på siden, med det resultat at siden kun indeholder ca. halvedelen af hvad den burde gøre.

Er der nogen der kan kan hjælpe med dette og har forslag til at løse dette problem?!
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
02. marts 2008 - 20:12 #1
Når du indsætter fodnote, får du en dialog, med en knap: "Indstillinger"
Tryk på den, under placering skal der stå "Nederst på siden", ikke "Under teksten".
Avatar billede word-hajen Nybegynder
02. marts 2008 - 21:38 #2
Det lyder, som om du har fået formateret fodnoteseparatoren. Se http://office.microsoft.com/da-dk/word/HP051862361030.aspx for "omformatering".
Avatar billede word-hajen Nybegynder
02. marts 2008 - 21:41 #3
Sig lige til, hvis du bruger Word 2007 og har behov for at blive guidet (ovenstående link er til Word 2003).
Avatar billede appel Novice
03. marts 2008 - 13:01 #4
Hej jeg fandt faktisk svaret under en ældre besvarelse her på siden.

Kort sagt, skulle jeg bare vælge "vis - normal", "vis -> fodnote" og så kigge på fodnoteseparator delen
Avatar billede word-hajen Nybegynder
03. marts 2008 - 13:08 #5
Præcis :-)
Avatar billede word-hajen Nybegynder
20. marts 2008 - 22:55 #6
Lukker du?
Avatar billede appel Novice
13. juli 2014 - 16:15 #7
til luk