Avatar billede a_s0meone Nybegynder
02. marts 2008 - 19:45 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

mobil forsikring

Jeg overvejer at købe en Nokia N95 fra NETget, og kunne derfor godt tænke mig at vide om det er muligt at få en forsikring på sådanne en telefon, enten hos NETget, Telia (som Abonnementet er fra) eller andetsteds.
linket til telefonen er her:
http://www.netget.dk/product.asp?product=4465&lang=ma

forsikringen skal helst dække alle former for skader (dog ikke tyveri, da det nok vil få præmien rigtig højt op)

håber der er nogle der kan hjælpe mig
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. marts 2008 - 20:30 #1
Du kan bl.a. bruge Telecares totalservice aftale: http://www.telecare.dk/dansk/totalservice/totalservice.htm
Avatar billede a_s0meone Nybegynder
02. marts 2008 - 20:39 #2
Jeg har været inde og se lidt på Telecare, de kræver dog at jeg kommer ind til dem, hvilket vil sige Ålborg som det nærmeste sted fra Århus, hvilket jeg ikke er meget for at tage derop hvis telefonen går i stykker og jeg skal bruge en låne tlf.
Avatar billede a_s0meone Nybegynder
02. marts 2008 - 20:42 #3
Jeg har også været inde og se på EDBforsikring.dk, de har dog heller ingen steder man kan indlevere telefonen i Århus området.
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. marts 2008 - 20:48 #4
Der var en grund til jeg foreslog Telecare :)
I Aarhus ligger de på Banegårdspladsen 16
Avatar billede freekyzone Nybegynder
02. marts 2008 - 20:49 #6
Hvorfor forsikring?
Tyveri og el-akade under oplkadning, og tab ved. ex. cykling mv., er dækket af din indbo? Hvad vil du have dækket?

Fugtskade er der ingen som dækker.

Der er 6 mdr af det man i "gamle dage" kaldte garanti, og 18 måneders reklamationsret (i alt 24 mdr). Og i HELE perioden skal firmaet forsøge at afhjælpe dig, og hvis de ikke vil dække skaden, skal de give dig et overslag.
I den situation hvor de ikke dækker, der er ikke mange forsikringer der dækker.

Mange ekstra-forsikringer er svindel, forstået på den måde, at din indbo ville have dækket det, eller at betingelsen for evt. udbetaling fra sådan forsikring er, at du skal købe ny mobiltelefon fra samme firma - det er jo derfor firmaerne så gerne vil sælge sådan en forsikring :-)

Så tænk dig om...

/Freekyzone
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. marts 2008 - 21:08 #7
Den jeg linkede til er ikke ekstra garanti - desværre.
Avatar billede a_s0meone Nybegynder
02. marts 2008 - 21:19 #8
john_stiger -> havde bare set inde på Telecares side, og der stod der ikke noget om Århus.

freekyzone -> der er mange ting som den almindelige indbo forsikring ikke dækker, da den kun dækker skader sket inden for hjemmets vægge, altså ikke hvis jeg taber telefonen på vej til arbejde, eller taber et ½kg hakkekød ned over telefonen mens jeg er på arbejde.
Har set på EDBforsikring.dk, og de dækker også fugtskader (vandskade) samt selvforskyldte skader, såsom førnævnte ½kg hakkekød over telefonen osv.

men tænkte bare om der var andre firmaer end EDBforsikring.dk (har set på Tryg og andre store forsikring firmaer, men de har en selvrisiko på 1000kr eller over)
Avatar billede freekyzone Nybegynder
02. marts 2008 - 21:25 #9
Jo, jeg har set flere/mange som har fået fækket bærbar computer og telefoner på vej på arbejde, og på arbejde.

Ensempelvis en kammerat som fik sin telefon kørt over/ned i mudder af en bulldoser, eller en school-mate som på vej til skole tabte sin bærbar. Begge 100% erstatning... Så tjek lige op på om din ikke også gør :-)
Avatar billede a_s0meone Nybegynder
02. marts 2008 - 21:40 #10
freekyzone -> Det du snakker om er det som de fleste forsikringsselskaber har ændret til deres "Elektronik forsikring" eller hvad de ellers kalder dem rundt omkring, da jeg ikke havde dækning på elektronik der blev selvforskyldt ødelagt udenfor hjemmet hos hverken mit gamle forsikringsselskab eller mit nuværende. Og disse tillægsforsikringer har den berømte selvrisiko på 1000kr, hvilket er hvad en ekstra forsikring koster hos EDBforsikring.dk for 2 år, uden selvrisiko.
Avatar billede a_s0meone Nybegynder
16. marts 2008 - 12:19 #11
lukker, ingen svar der kunne bruges
Avatar billede freekyzone Nybegynder
16. marts 2008 - 16:43 #12
Okay, hvorfor?

john_stigers gav da et godt svar/bud... Du spurgte om hvor det kunne fås', og det svarede john_stigers i alt fald på...
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. marts 2008 - 16:57 #13
Jeg vil også gerne have svaret!!!

Du spørger:

"Jeg overvejer at købe en Nokia N95 fra NETget, og kunne derfor godt tænke mig at vide om det er muligt at få en forsikring på sådanne en telefon, enten hos NETget, Telia (som Abonnementet er fra) eller andetsteds."

Det er der svaret på....
Avatar billede freekyzone Nybegynder
16. marts 2008 - 19:32 #14
andetsteds er vel bl.a. Telecares:

john_stigers: "Du kan bl.a. bruge Telecares totalservice aftale: http://www.telecare.dk/dansk/totalservice/totalservice.htm"

"http://www.krak.dk/Firma/Profil.aspx?Knr=6189189&Query=TELECARE&Area=%C3%A5rhus&BackLink=UXVlcnk9VEVMRUNBUkUmQXJlYT0ldTAwZTVyaHVz"

Jeg mener absolut John_stigers svarede på dit spm... ? Eller???
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. marts 2008 - 20:45 #15
Kommentar: john_stigers
02/03-2008 21:08:21 Den jeg linkede til er ikke ekstra garanti - desværre.

Det gjorde jeg faktisk ikke ;)
Jeg fandt heller ikke noget trods over en times googlen, derfor vil jeg gerne have løsningen, hvis den findes. For det er jo netop det han spørger om: "kunne derfor godt tænke mig at vide om det er muligt at få en forsikring"