Avatar billede kristofferhp Nybegynder
01. marts 2008 - 20:04 Der er 8 kommentarer

Problem med fuld hastighed over trådløst netværk

Jeg sloges lidt med et trådløst netværk der ikke helt gider det jeg vil have.
Problemet er mest bemærkelsesværdigt når man spiller krævende spil over nettet (World of Warcraft) hvor jeg i normale tilfælde på andre trådløse netværk kører med en ping på under 100. Men lige på det her netværk har jeg mindst en ping på over 300.
Selv med LAN-kabel er der problemer dog ikke lige så meget som trådløst.
Har opdateret al software og firmware jeg kunne støve op uden held.
Routeren er en D-link DIR-635
Hvis der er nogen der har ideer til eventuelle indstillinger af router eller andre forslag ville jeg blive glad for svar.
Avatar billede jc_d-link Praktikant
01. marts 2008 - 22:14 #1
DIR-635 kan sagtens klare at spille WOW. Ikke fordi det er WOW, for WOW kräver nästen ingenting.

Hvis du körer med kabel er der intet der skal göres, andet end standard instillinger.
Hvis du körer trådlöst, har du så også et N draft trålöst kort i din PC ?
Avatar billede kristofferhp Nybegynder
02. marts 2008 - 13:03 #2
Nej det har jeg dog ikke men normalt kan jeg køre alt uden nogen latency overhovedet selvom det er et G draft netkort
Hmm måske kan det så være konflikt mellem router og bredbånds modemet..
Avatar billede jc_d-link Praktikant
02. marts 2008 - 13:58 #3
Hvilken H/W version og hvilken firmware har du på routeren ?
Hvilket netvärkskort har du ?
og hvem er din internetleverandör ?
Avatar billede kristofferhp Nybegynder
02. marts 2008 - 18:51 #4
H/W: B1, F/W: 2.21EU
Intel PRO/Wireless 3945ABG
Internet leverandøren er Vestdjurs-nettet men der ved jeg så ikke om de får fra et større firma.
Avatar billede lord_microft Nybegynder
04. marts 2008 - 19:06 #5
Du kunne også komme ind I enhedshåndtering, og sætte din Duplex full 100/100 på det en Lan-forbindelse...

det samme ka du jo også gøre med Trådløs og med Router.
Avatar billede jc_d-link Praktikant
04. marts 2008 - 19:11 #6
Hvilken driver har du på 3945ABG kortet ?
(og lad mig sige det med det samme. Hver gang jeg støder på en problem med trådløse kort, er det et Intel kort - Har selv et, som naturligvis fungere perfekt)
Den driver du bør have er 11.5.0.32.
Avatar billede kristofferhp Nybegynder
04. marts 2008 - 22:20 #7
Har prøvet nogen indstillinger frem og tilbage nu er tæt på at give op. alt firmware og software er opdateret over hele linjen, det sidste jeg vil gøre er at få routeren til at fungere som accespoint og bare bruge modemet som router.
Avatar billede scheea2000 Nybegynder
18. marts 2008 - 08:49 #8
Hvilken udbyder har du?
Hvilken hastighed har du?
I nogle tilfælde kan du få fx fullrate til skifte fra ADSL interleaved mode, som forbedre ping.