Avatar billede danmarlin Praktikant
01. marts 2008 - 18:52 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

driver til q35 express

Hej,
Jeg sidder med en Acer T661 som har præ-installeret vista. jeg vil godt have WinXP på men der skal så installeres en driver til sata-harddiscen. Der kommer blå skærm når jeg prøver at køre en original cd-rom ind.
Efter at have læst utallige indlæg her på eksperten har jeg efterhånden fundet ud af hvad jeg skal gøre, men jeg kan simpelthen ikke finde den rigtige driver til mit chipset. Har prøvet Acer men der var ingen hjælp at hente.

Problemet ligger i at jeg skal bruge en .inf fil og alle de steder jeg kan downloade en driver er det et program og ikke en .inf fil.

Ved nogen hvordan jeg får fat i .inf-filen ?

ps. jeg er med på at jeg skal lave en iso-fil som jeg derefter brænder på en bootable cd.
Jeg har programmet ntil (eller sådan noget) hvor jeg kan ligge driverne ned i sammen med xp så de bliver indlæst ved opstart.
har ikke noget diskette-drev.
Jeg giver gode point for jeg er ved at blive vanvittig over at lede efter driver-filer.
Avatar billede haverslev Novice
01. marts 2008 - 19:24 #1
Enten skal du i Bios og disable AHCI eller du skal hente Raid driveren og bruge den til sata install.
http://support.acer-euro.com/drivers/desktop/veriton_t661.html#driver
Avatar billede danmarlin Praktikant
01. marts 2008 - 19:33 #2
Den har jeg nu downloaded, men det er jo et program. Når jeg bruger ntil for at få driveren ind i xp-installationen, kan jeg kun vælge en .inf-file.
Skal jeg gøre noget specielt
Avatar billede danmarlin Praktikant
01. marts 2008 - 19:40 #3
iøvrigt hedder programmet nlite :)
Avatar billede danmarlin Praktikant
01. marts 2008 - 21:41 #4
Har nu prøvet med chipset (fandt .inf-filen) men det er åbenbart ikke den jeg skal bruge.
Haverslev du har nok ret i at det er raid driveren der skal installeres.

Så er problemet bare at jeg ikke har .inf filen til raid....kun programmet.
Avatar billede danmarlin Praktikant
01. marts 2008 - 22:15 #5
Har nu prøvet at køre programmet men der sker ikke en pind.

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe da jeg snart ikke
har mere hår på hovedet.
Avatar billede danmarlin Praktikant
02. marts 2008 - 00:00 #6
Nu blev jeg så lige lidt klogere...........
i bios kunne jeg vælge ide-raid-ahci. Jeg prøvede med ahci uden det hjalp og så ville jeg for sjov prøve ide som jeg bestemt ikke regnede med virkede.
MEN SØRME SÅ......nu er den igang med at installere WinXP.
I 'gamle' dage (som ikke er så lang tid siden) skulle man have en ide-harddisc for at køre ide, og det skulle også sidde i et ide-stik på bundkortet, men nu har de åbenbart fundet på noget nyt som jeg ikke var med på.
Samme harddisc kan åbenbart kørt både ide og sata.
Jeg er godt med på at hastigheden ikke er så høj, men lige nu har jeg brugt så lang tid på projektet så jeg blæser på dette.
Jeg er stadig interesseret i en driver til mit q35 express men lige nu overlever jeg trods alt.
Jeg afventer lidt med at give point (til mig selv) i tilfælde af at nogen kan finde en driver.
Avatar billede Slettet bruger
02. marts 2008 - 20:20 #7
Avatar billede haverslev Novice
03. marts 2008 - 07:56 #8
Hvorfor bruger du ikke chipset driveren fra acers egen hjemmeside ?
den er jo også på linket : 01/03-2008 19:24:00
Avatar billede danmarlin Praktikant
03. marts 2008 - 21:46 #9
jeg har prøvet med driveren til chipset, men det er ikke den jeg skal bruge. Fejlen kommer stadig.
Jeg tror mere det er raid-driveren som tidligere skrevet.
Avatar billede haverslev Novice
04. marts 2008 - 07:54 #10
Hvilken fejl ?
Du skal jo ikke bruge en driver til sata/raid, når der er ændret i bios og windows har fundet harddisken og er igang med at installere.
Avatar billede danmarlin Praktikant
29. juli 2008 - 15:29 #11
en driver til q35 kom aldrig frem i lyset, men jeg giver haverslev point da han er den eneste der har givet et svar og trods alt brugt tid på svar.

Undskyld den lange svartid