Avatar billede arnepedersen Forsker
01. marts 2008 - 14:18 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Telio IP telefoni og Webspeed

Jeg har i dag modtaget min Telio adapter og har forgæves forsøgt at koble det til mit Webspeed / YouSee.
Jeg mener at have koblet det rigtigt sammen, men har ingen klartone, og kan ikke ringe ud eller tilringes. Der er pust i røret, så telefonen får strøm.

I opsætningsmanualen står der, at ved brug af kabelbredbånd skal MAC adressen registreres. Dette kan gøres på internetudbyderens hjemmeside, eller ved at kontakte udbyderen.
Jeg har forgæves forsøgt at finde et sted på TDC hjemmesiden.

Man kan(selvfølgelig) ikke få kontakt lørdag og søndag med kundeservice hos Telio.

Kan I hjælpe mig?
Avatar billede smitten1 Nybegynder
01. marts 2008 - 14:43 #1
er adapteren placeret bag en router?
Avatar billede arnepedersen Forsker
01. marts 2008 - 14:52 #2
Det spørgsmål forstår jeg ikke. Jeg har et modem fra Webspeed der er koblet på mit antenneanlæg. Nu skal adabteren modtage signalet og videresende det til PC en.fra adabteren går så telefonudgangen.
Arne
Avatar billede smitten1 Nybegynder
01. marts 2008 - 15:19 #3
Som jeg ser problemet, så er det en simpel adapter uden nogen form for internetdeling, ellers ville pcen miste forbindelsen, når den bliver sat på. Så uden en router foran, skal du have fat i en ekstra ip (koster vist en 10er om måneden).

Antal mac adresser du kan registere, er lig antallet af ip adresser du abonnerer på
Avatar billede arnepedersen Forsker
01. marts 2008 - 15:34 #4
Ifølge Telio skal der ikke mere udstyr. Adapteren har enternet indgang samt en ethernet udgang.
ifølge beskrivelsen kobles intenet ingangen fra modemmet og ethernet udgangen til PCen.
Når jeg gør det mister jeg internetadgangen, det er ikke smart vel?
Avatar billede smitten1 Nybegynder
01. marts 2008 - 16:12 #5
Jeg sidder lige og kigger i deres brugervejledning til spa 2100, det er sådan en du har,  ikke? Den skulle have det hele indbygget.

Der står at den kan konfigureres på 192.168.5.1. Det får mig til at tro, at når du går i cmd og skriver ipconfig, så skal din pc have en 192.168.5.x adresse. Har den det (evt hvis du skriver "ipconfig /release" og "ipconfig /renew") ?
Avatar billede arnepedersen Forsker
01. marts 2008 - 16:34 #6
Nej så står der IP 87.52.53.216
Avatar billede arnepedersen Forsker
01. marts 2008 - 16:37 #7
I øvrigt kan jeg - som tidligere skrevet - slet ikke komme på nettet når jeg tilslutter adapteren.
Arne
Avatar billede smitten1 Nybegynder
01. marts 2008 - 16:44 #8
Får du den ip mens pcen sidder i adapteren? Den synes jeg ikke den burde få, hvis dit net forsvinder, og du laver en ipconfig release og renew
Avatar billede arnepedersen Forsker
02. marts 2008 - 09:42 #9
Når jeg kobler adapteren til og skiver ipconfig så er ip adressen 192.168.6.2.
Samtidig kan jeg ikke komme på nettet.

Har du selv Telio?
Mvh. Arne
Avatar billede arnepedersen Forsker
03. marts 2008 - 12:31 #10
Nu er jeg kommet på, Tellio havde en fejl der nu er rettet.
Send lige et svar smitten1, da du forsøgte at hjælpe mig.
Mvh Arne