Avatar billede fleknes Nybegynder
01. marts 2008 - 00:22 Der er 33 kommentarer og
1 løsning

Er der nogen der har en Slingbox

Hej jeg har købt en Slingbox, men jeg kan ikke Activate Remote Viewing, selv om at jeg har Port Forwarding min Router og slået min Firewall fra kan jeg ikke få Remote forbinelse den skriver The Slingbox can not reached from the internet.
Jeg har skiftet ip og port men det hjælper ikke, min router ser ud som dem de viser billeder af så den er sat rigtig op.
Min Router er Netgear WGR614
Alt virker fra min egen computer, men der kommer ikke noget igennem, jeg har forsøgt at tage netkablet af, så virker det alt sammen, men ingen remote, så det er noget bremser signalet.
Er der nogle friske fyre eller piger som kan hjælpe mig, da jeg skal til Spanien snart og gerne ville se mine favorit signaler.
Avatar billede nilsen Nybegynder
10. marts 2008 - 17:07 #1
gd
Jeg bor selv i Spanien og Danmark.
Jeg har lenge vært interessert i slingbox, men har ikke kunnet finde ud om det fungerer, jeg ville gerne ha mine tv signaler i Danmark videresendt til Spanien, hvor tilbudene er dårlige og dyre. Men det er jo bortkastet at købe Slingbox hvis den ikke fungerer eller fungerer dårlig.
Har du fundet ud af dette, og om det fungerer tilfredsstillende. Hvilken op/nedlastingshastighed har du i Danmark resp Spanien?
mvh
Nilsen
Avatar billede fleknes Nybegynder
10. marts 2008 - 17:50 #2
Hej jeg bor også selv i Spanien og Danmark
Proplemmet er, at jeg ikke kan remote min slingbox, så jeg kan ikke få den igennem til internettet, jeg har skrevet til min operatør som er Brøndbynet"Fastcom" og venter besked for jeg tror der er en router før mig et sted i bebyggelsen og derved spærre mig til at kontrollere min slingbox.
Jeg skal nok skrive hvis det kommer iorden
Jeg har 0.512/4 4MB i Danmark og i Spanien 0.512/3MB
mvh
Freddy
Ps. Det haster da jeg rejser til Spanien efter påske
Avatar billede nilsen Nybegynder
10. marts 2008 - 19:43 #3
gdi
Hvis du får det til at virke ville jeg sette stor pris på at høre fra dig.
mvh
Nilsen
PS
Jeg betaler for en full via sat pakke i DK (12 mnd), men får kun benyttet den i 5 måneder om sommeren, det ville jo være fint hvis man kunne benytte det man betaler for hele året.
ds
Avatar billede nilsen Nybegynder
13. april 2008 - 06:25 #4
gdi
Nå, Fleknes
Fikk du din slingbox til at virke???
Nilsen
Avatar billede fleknes Nybegynder
14. april 2008 - 15:35 #5
Både ja og nej, jeg har ikke fået den til at virke hvor jeg bor Brøndbynet, men jeg har fået den til at virke hos min søn, men jeg nået ikke at installere det hos ham da der skulle trækkes nogle ledninger fra tv og bredbåndet, så jeg lånte den til en kammerat der vil prøve at få den til at virke og så sende mig koden til den.
Jeg har set hernede i Spanien hvordan det virker ude i Calahonda hos en Hans Nielsen der også sælger dem impoteret direkte fra Amerika. Er du interesseret kan du få hans telefonnr og adresse
Freddy
Avatar billede nilsen Nybegynder
14. april 2008 - 17:42 #6
gd Freddy
Ja, det kunne være interessan å sammenligne hans priser med hva jeg kan få det for i Danmark, slingboxen må jo imidlertid indstalleres i DK, så vidt jeg forstod på tilbudet i Danmark var det Via-sat som hadde fået eneret til at sælge dem. Bedre ville være hvis han kente noen hernede som hadde fået dette til at fungere, det er jo spesielt bredbåndshatighetene vi er avhengig av. Det hadde vært meget interessant at se billedkvaliteten før man invisterte i projektet.
mvh
Nilsen
ps
Calahonda ligger 2 min. fra hvor jeg bor, men det begynder at haste, jeg tar til DK den 1. mai
ds
Avatar billede fleknes Nybegynder
16. april 2008 - 18:38 #7
Jeg købte den hos Sataliteksperten i vanløse og viasat har ikke eneret af salg, du kan prøve at ringe til Hans Nielsen på 952 939 321, så vil han måske demostrede det for dig. Jeg mener han sælger den for 300€ jeg gav 2498 kr. og der er pro viasionen.
Freddy
Avatar billede nilsen Nybegynder
16. april 2008 - 20:05 #8
gd
Takk Freddy, jeg undersøker dette.
Nilsen
Avatar billede danmarlin Praktikant
11. juli 2008 - 23:08 #9
Jeg blander mig lige i debatten og håber I kan hjælpe mig.
Jeg har nu hele aftenen forsøgt at finde et sted jeg kan købe slingbox pro.
Jeg kan simpelthen ikke se det nogen steder. Der er masser af artikler om hvor fantastisk det er, men hvor hulen skal man købe den.
Allerhelst vil jeg købe i dansk butik, men en seriøs netbutik kan også bruges.
Jeg har prøvet at finde satelliteksperten i vanløse, men det var også umuligt.
Håber I kan hjælpe.
Avatar billede nilsen Nybegynder
12. juli 2008 - 11:46 #10
gd
Viasat solgte de tidligere, men er ikke sikker på om det er stopp.
I England burde det imidlertid ikke være noe problem at købe den, jeg har imidlertid ikke adressen til en seriøs butikk, men naturligvis finnes de i mengder.
vmh
Nilsen
Avatar billede fleknes Nybegynder
12. juli 2008 - 19:18 #11
Hej, så er jeg her igen med gode nyheder, min slingbox virker her i Spanien og også på min hp laptop i fuld skærm.
Den sidder hos min nevø, hvor der ikke er proplemmer som i Brøndbys net.Jeg skrev forkert navn på foretningen i vanløse den hedder Parabol Eksperten Ålekistevej 190 Tlf 38711997
Mvh Freddy
Avatar billede danmarlin Praktikant
13. juli 2008 - 13:57 #12
Tusind tak jeg fandt parabol eksperten, men de sælger kun ViasatEverywhere. Den sidder jeg faktisk med, men kunne ikke få den til at virke da vi ikke har viasat men tdc kabel-tv. Jeg syntes at læse mig frem til at der ikke var tv-tuner i ViasatEverywhere og det skal jo ligesom bruges for at scanne kanalerne ind. Jeg prøvede selv at indtaste kanal-numrene ind, men da man ikke kunne taste komma, og tdc´s kabel-tv bruger excempelvis 759,25 så kunne det ikke lade sig gøre.
Den eneste kanal jeg kunne få ind var den kanal som fjernsynet tilfældigvis står på.
Herudover var det også et problem at slingboxen skal tilsluttes der hvor kabeltv´et går ind, og da vi kører xp mediecenter kan vi ikke få den tilsluttet her.
Måske har jeg ikke helt forstået princippet, men har I fået ViasatEverywhere til at virke når I ikke har Viasat ? Hvis I har, hvordan har I så båret jer ad ?
Avatar billede fleknes Nybegynder
13. juli 2008 - 14:40 #13
Nu ved jeg ikke hvilken model du har min hedder slingbox pro og der er analog og digital tuner i.
vi satte først op i digtaltv der er kun DR1 DR2 og TV2 og en lokal og tv2 News.
Idag er den koblet op til kabeltv og jeg har 27 kanaler jeg kan se på, nogle bedre en andre i fuld opløsning.
DET VIRKER MEGET GODT NU, det er også første dag så vi prøver os frem iøjeblikket ligger der ledninger over gulvet i Danmark, for tv og adsl er ikke i samme rum, vi vil prøve at kører over 220 volt fasen.
Freddy
Avatar billede danmarlin Praktikant
13. juli 2008 - 15:04 #14
Jeg regnede også med at det var en Slingbox pro jeg skulle have istedet for ViasatEverywhere. Det ser bare ud som om man kun kan købe Viasat-versionen hos paraboleksperten.
Med hensyn til at køre netværket over 220 volt så gør vi det her hos os. Vi har adsl-forbindelsen i et hus ved siden af men samme strømkabeler i begge huse. I privaten kører vi internettet over 220 volt ind i det andet hus hvor router og adsl er installeret. Det fungerer perfekt og kan kun anbefales. Har tidligere kørt trådløst med lavere hastighed og pudsige udfald, men efter vi har sat nettet på strømmen kører vi med fuld hastighed og ingen udslip.
Avatar billede fleknes Nybegynder
13. juli 2008 - 17:41 #15
Jeg købte pro hos eksperten, så det lyder underlidt, men jeg har set i solkysten, et blad der udkommer her i spanien, en annonnce fra http://www.costa-tv.dk/ hvor de reklammer for slingbox nu, der er måske hjælp at hente.
Det lyder godt at det kan kører på 220 volt nu, for der har været mange fejl på det før.
Freddy
Avatar billede danmarlin Praktikant
13. juli 2008 - 18:37 #16
Jeg prøver at ringe eksperten i morgen. Måske de bare ikke har den annonceret på deres hjemmeside.
Jeg chekkede lige costa-tv. Det er nok den samme slingbox selvom de kalder den costa-tv box, men prisen er en samme som i danmark, så jeg prøver om ikke det skulle lykkedes at finde en herhjemme.
Ha´ det godt nede i spanien.
Avatar billede wisespanien Nybegynder
23. juli 2008 - 13:17 #17
Hej allesammen
Mit navn er Hans Nielsen og jeg ejer WISE, S.L., en IT-forretning på Solkysten.
Jeg kan se, jeg er omtalt længere oppe og vil gerne give mit besyv med her.
Mit telefonnummer er 0034 952939321, ellers kan i maile på info@wise.es.
Kort fortalt har jeg sat ca. 15 bokse op nu mellem DK og Spanien eller Sydfrankrig.
Jeg sælger ligeledes Slingboxe også og ikke til de priser jeg ser her, da jeg importerer fra USA. Boksene virker fint da strømforsyningen er 110-240 V, det eneste der skal bruges er en stikadapter (50 kr. i Fog i Lyngby).
Costa-TV er det samme som slingbox, blot fra en lokal afdeling i Spanien, startet af fire danskere. Jeg har ikke snakket med dem endnu, da det er en ny virksomhed. Umiddelbart mener jeg vi tilbyder de samme produkter.
Jeg ved ikke om jeg får kopier af dette link, når der kommer nu post, så send venligst kopi til mig, hvis I ønsker min hjælp.
Jeg er I DK indtil 26/7
V.H.
Hans Nielsen
Avatar billede danmarlin Praktikant
23. juli 2008 - 13:37 #18
Ja, nu er min ViasatEverywhere slingbox 'næsten' kommet til at virke. Det viste sig at man åbenbart først skulle connecte med scart-kablet for at få kanalerne ind. Herefter kunne jeg så connecte almindeligt uden scart.Ifølge butikken hvor jeg købte den er det ikke nødvendigt, men det var det altså hos mig.
Nu er problemet så bare at jeg kan se DR1 og TV2 fint, men alle andre kanaler er meget 'sneet' i billedet. Det er ligemeget om jeg sætte antennekablet direkte i slingboxen eller via en splitter. Lige utydeligt er det.
Har forsøgt at fin-instille kanalerne men det hjalp heller ikke.
Har nogen et bud på hvad der skal til ?
Kører iøvrigt også microsoft´s webguide via nettet. Her er billedet helt klart på alle kanaler. Desværre er det lidt ustabilt og jeg kan ikke se TV2 news da denne ikke har nogen programguide. Man kan heller ikke få billedet op i full screen. Ellers kunne dette jo være løsningen, men det er jo også lidt dumt når nu man har slingboxen.
Håber nogen af jer kan hjælpe.
Avatar billede fleknes Nybegynder
24. juli 2008 - 19:13 #19
Hej der kan jeg ikke hjælpe dig, da min pro virker perfekt på 27 kanaler og det med scart stikket lyder som om der er noget galt med slingbox?, men prøv overstående Hans om han kender problemmet. Jeg har mødt ham hernede i Spanien hvor han demonstrere boxen, han synes at være en reel fyr.
Freddy
Avatar billede danmarlin Praktikant
25. juli 2008 - 09:09 #20
Jeg har fået en tekniker fra butikken til at komme forbi mandag i næste uge. Så ser jeg lige hvad han finder ud af. (nu må vi se om han kommer :) )
Det er nok bedst de selv gør det, for hvis den ikke virker kan de få skidtet med hjem med det samme.
Iøvrigt kom det lidt bag på mig at man kun kunne connecte en bruger af gangen på slingboxen. Hvis en bruger sidder på den og en anden kobler op, bliver den første smidt af. Kan ikke finde noget på nettet om det er meningen.
Har I andre prøvet at være flere connected på samme tid ?
Avatar billede fleknes Nybegynder
25. juli 2008 - 09:39 #21
Nej, jeg ved at kun een kan logges på af gangen, da den går over en server.
Freddy
Avatar billede danmarlin Praktikant
25. juli 2008 - 10:00 #22
Øv. lidt dyr løsning hvis man er flere der skal connecte. Jeg følger lige op når teknikeren har været her mandag.
Avatar billede danmarlin Praktikant
29. juli 2008 - 15:23 #23
Nu har teknikeren så været her uden noget positivt resultat. Han kunne heller ikke få signalet til at blive bedre.
Efter lidt overtalelse mente han også det måske kunne være tv-tuneren i viasats slingbox som ikke var så god hvis signalet i forvejen var lidt svagt, så nu vil han prøve om han kan skaffe den slingbox I snakker om og så prøver vi med den.
Fortsættelse følger...........
Avatar billede wisespanien Nybegynder
29. juli 2008 - 15:54 #24
Hej igen
Hans Nielsen, nu odvilligt tilbage på pinden i Spanien.
En Slingbox fungerer kun fra et sted til et andet sted, derfor er den også lovlig, da man jo allerede har betalt for signalet i oprindelseslandet, hvis der altså er en afgift selvfølgelig.
I teorien kunne signalet vel spredes ud igen efter modtagelsespunktet, menmon ikke det ville gå ud over kvaliteten igen.
I øvrigt var jeg på min ferie i DK inde i mange butikker, deriblandt TDC, som hævdede at hvis man ville have ekstra uploadshastighed, så var det bare at spørge om det.
Jeg ved, at Cybercity har en 2 Mb up, men måske kunne man få endnu mere.
Har I nogle erfaringer hermed ?
Hans Nielsen
Avatar billede danmarlin Praktikant
29. juli 2008 - 16:11 #25
Jeg ved at man fra TDC kun kan få op til 2mb i upload. Har lige checket og kan ikke se andet.
Kan iøvrigt se højere oppe at du sælger slingboxe. Hvad koster de hos dig og er det den med 'den røde top' ?
Avatar billede wisespanien Nybegynder
29. juli 2008 - 16:28 #26
Jo, den er med rød top, jeg sælger for 280 euro og den er HD kompatibel, har 220 v transformer og skal blot have en adapter til stiktypen, ca 35 kr
H Nielsen
Avatar billede danmarlin Praktikant
29. juli 2008 - 16:54 #27
Jeg skriver lige til dig på din mail-adresse.
Avatar billede danmarlin Praktikant
01. august 2008 - 11:25 #28
Bare lige til information, så kunne slingbox pro købes hos Zitech til kr. 2.200,00 + fragt (44,00).
Har nu fået den installeret og det virker perfekt. Fint signal igennem.
Det snød dog lidt under installationen da jeg troede at man skulle connecte rød-gul-hvid kablet samtidig med antennekablet. Det skal man ikke.
Man behøver kun at isætte antennekablet i slingboxe så virker det gennem xp mediacenter (computer).
Når man så skal finde kanalerne, så kunne jeg kun finde dem hvis jeg i starten valgte england. Lidt ulogisk når nu man får tdc kabeltv fra Danmark.
Nå, men det virker nu og det er jo det vigtigste.
Avatar billede swedane Nybegynder
02. september 2008 - 17:04 #29
Hej flekness

Jeg har et spörgsmål til dig vedrörende Bröndby net. Jeg bor i Sverige og har en bror der har Bröndby net i sin lejlighed. Har du fået et svar fra Bröndby net ang. det spörgsmål du stilte dem om problemerne vedr. en evt router som var placeret et eller andet sted i bebyggelsen.

Jan
Avatar billede fleknes Nybegynder
03. september 2008 - 23:17 #30
Hej Swedane
Nej for jeg rejste ned til Spanien inden jeg fik svar og inu er der ikke kommet svar fra dem,"de har nok glemt mig" jeg er også ligeglad med det da du kan se "læse" at det virker nu hos min nevø, men finder du ud af noget, så skriv, der er andre der kan bruge det.

Freddy
Avatar billede fleknes Nybegynder
18. august 2010 - 18:21 #31
For at lukke denne tråd, vil jeg lige sige at jeg har kørt slingbox i 2 år og det er fra Brøndby, jeg har 40 kanaler kørende nede i Spanien PERFEKT
Avatar billede nilsen Nybegynder
22. august 2010 - 08:19 #32
gdi Fleksnes
Det var interessant - noe jeg også def er interessert i, men aldri har fått til at virke.
Kunne ikke finde at slingbox understøttet de mottagere jeg har i Danmark, dermed kunne jeg kun få med meg 1 kanal, hvilket var uinteressant.
Hvilke kanaler mottar du, hvem leverer disse i Danmark - og hvilken mottager, dekoder bruger du i Danmark.
Jeg tror også at jeg må ha en fast IP adresse?????
Jeg sitter med en slingbox til 2000 kr og alt det andre utstyr, uten at få brugt det. lit irriterende
Kunne du gi mig ovennevnte oplysninger ville jeg være meget taknemlig.
Med vg hilsen
Nilsen
Avatar billede fleknes Nybegynder
23. august 2010 - 17:37 #33
gdi nilsen
Jeg kan ikke forstå at du ikke kan få det til at køre, slingbox pro skal bare have et antenne signal, det er lige meget om det er fra en reciver, privat eller yousee,bare kanalerne kommer ind i dens tuner, det er jo et fjersyn uden skærm, du kan godt se det med 1M updown men 2 3 er bedre, jeg har 5M updown i privat anlæg. Jeg har en slingbox pro som kører yousee kabelnet, og det kører godt til Spanien, i Spanien kører jeg direkte på internet via slingbox.com Watch men også slingplayer 2.0.
Du behøver ikke fast ip, da du hele tiden har forbinelse til din router, så skifter du aldrig ip adresse. Jeg bruger ikke alt det det andet som slingbox kan f.eks VHS DVD det er jeg ligeglad med bare jeg kan se mine kanaller nede i Spanien. Jeg kan via slingbox.com styre min slingbox, nyt firmware nye kanaler nyt password reset den og begynde helt forfra nede fra Spanien.
Hvis du kan få din slingbox til at køre med antennesignal og
Internet Viewing igennem din router, så kan jeg prøve på at få signallet igennem til mig. hvis det bliver aktuel kan vi udveksle e-mail eller telefon.
Hilsen fleknes uden s
Avatar billede nilsen Nybegynder
27. august 2010 - 17:48 #34
gd Fleknes (undskyld fejlen med dit navn )
Jeg forstår at jeg skal ha signalene ind i slingboxen.
Det kan jeg gøre ved at overføre signalene efter at de har vært igennom min digitale mottager og blivet dekodet (jeg skal ha ind de norske canal digital signaler)
Derefter kan jeg se den kanal som tv er indstillet på (eller om du vil den digitale modtager). Men jeg kan ikke skifte kanal, jeg kan kun tage en kanal, hvilket er alt for lidt.
Ved opsætningen af slingboxen får man mulighed til at finde den digitale modtager jeg bruger, men den eksisterer ikke hos slingbox, jeg har forsøgt alle andre muligheder, feks med min dig. Modtager fra TDC, men heller ikke denne kan jeg få til at virke. Jeg kan jo kun skifte kanaler ved hjælp af en remote control (fjernbetjening), men når de jeg har ikke understøttes, er jeg lige langt.
Da jeg rejste ned sidste efterår, havde jeg signalet fra 1 kanal nogen dage, men pludselig var de væk, jeg ved ikke hvorfor, alt her hjemme var iht. det jeg havde sat op før jeg rejste. Der har det hele stoppet op.
Hvis vi skal fortsætte med denne dialog er det vel bedst at vi snakker direkte sammen på e. mail
Min er: schaugnilsen@hotmail.com
Mvh
Nilsen