Avatar billede Lanther Nybegynder
29. februar 2008 - 14:17 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Pc starter op til valg af fejlfri tilstand

Pc starter op til valg af fejlfri tilstand efter tryk på F8 og hvor man kan vælge hvilken gren man ønsker og når jeg trykker ønske om kammando dosprompt eller en af de andre valg, genstarter pc og kommer tilbage til samme valgside hele tiden, altså kommer den ikke videre herfra..
Ville gerne bruge en bootdisk, men den har ingen diskdrev.
Prøvede en cd med windows xp, men kan heller ikke læse herfra.
Hvem har et godt bud herpå?
29. februar 2008 - 15:02 #1
Dvs. lige meget hvilket menupunkt du vælger så genstarter den bare ?

"...Prøvede en cd med windows xp, men kan heller ikke læse herfra...." - hvad mener du her ?
Avatar billede Lanther Nybegynder
29. februar 2008 - 15:10 #2
Jeg har fået en boot cd, men hvordan får jeg Pc til at læse denne cd??
Avatar billede Lanther Nybegynder
29. februar 2008 - 15:12 #3
Hej Karise
Ja, den genstarter efter de sekunder der står forneden og uanset hvilket punkt jeg vælger, går den tilbage til samme side.

Jeg har en xp cd, men den starter hele tiden op på samme side også med den nye boot cd som kan fjerne indhold på harddisken..
29. februar 2008 - 15:23 #4
Du skal i "BIOS" - se i opstarten hvilken tast du skal aktivere - typisk [DEL], [F10], [F12], ...)

Der checke/ændre BOOT rækkefølge til at CD er "First Boot Device" ...
Avatar billede Slettet bruger
29. februar 2008 - 15:23 #5
Jeg har fået en boot cd, men hvordan får jeg Pc til at læse denne cd??
Prøvede en cd med windows xp, men kan heller ikke læse herfra.

du skal ind i bios og sætte første boot til at være cd eller dvd-drev.
Avatar billede Lanther Nybegynder
29. februar 2008 - 15:45 #6
Har fået cd til at læse, ved at trykke F12 og den kunne nu boote fra min CD og jeg tager den herfra, så foreløbing tak for hjælpen..men jeg venter lidt for at se, om jeg kan installere xp..
29. februar 2008 - 15:52 #7
... vil du komplet GENinstall hele baduljen ?
Avatar billede Lanther Nybegynder
29. februar 2008 - 16:18 #8
Det gør jeg nok, hvis jeg ikke kan komme ind i XP
Avatar billede haverslev Novice
29. februar 2008 - 19:13 #9
Inden du evt. går igang med en GENInstall, så kunne du jo prøve nedenstående - den tjecker og retter filsystemet og er IKKE en geninstall og sletter Ikke noget.

Smid din XP cd i drevet og boot op på den, i første skærmbillede "Velkommen til Installation", trykker du på F10 eller tryk på ” R ” for at reparere.
Når Windows Genoprettelseskonsollen er startet, får du vist følgende meddelelse:
Microsoft Windows(R) Genoprettelseskonsol

Genoprettelseskonsol indeholder funktioner til systemreparation og -genoprettelse.
Skriv EXIT for at afslutte Genoprettelseskonsol, og genstart computeren.

1: C:\WINDOWS
(Hvis den spørger efter admin.kode og du ikke bruger nogen, så tryk blot på Enter)

Hvilken Windows-installation vil du logge på:  1                (+tryk på ENTER )
Efter : <C:\WINDOWS >    Skriver du:  chkdsk c: /p /r    (+tryk på ENTER )
Når den er færdig med at scanne, skriv: Exit + enter
Avatar billede Lanther Nybegynder
01. marts 2008 - 10:19 #10
Hej haverslev
Jeg prøvede lige dit forslag, men måtte opgive..
Jeg har nu geninstalleret hele XP og den kører fint igen..
Heldigvis var der ikke nogen filer der skulle bruges så det er kun tiden med at geninstallere der går..
Mange tak for de mange forslag
01. marts 2008 - 10:29 #11
Husk straks efterfølgende WindowsUpdate !!! ->
http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/default.aspx?ln=da
01. marts 2008 - 10:30 #12
Der er >99 opdateringer EFTER ServicePack2 (som du selvfølgelig allerede har!?!)