Avatar billede ircnoob Nybegynder
29. februar 2008 - 12:38 Der er 3 kommentarer

Select ntext felt fejl

Hej,

jeg er ny med php..

Når jeg selecter et felt med ntext lokalt på min testmaskine, fungerer det fint, men på serveren kommer den med følgende fejl:

PHP Warning: mssql_query() [function.mssql-query]: message: Unicode data in a Unicode-only collation or ntext data cannot be sent to clients using DB-Library (such as ISQL) or ODBC version 3.7 or earlier. (severity 16)

Kan jeg ændre noget kode så det også vil virke med serverens opsætning ?

mange tak!
Avatar billede olebole Juniormester
29. februar 2008 - 17:15 #1
<ole>

Du roder øjensynligt rundt med forskellige tegnsæt i din kode/server/database - men hvad du præcist skal gøre, er ikke til at sige uden yderligere info

/mvh
</bole>
Avatar billede ircnoob Nybegynder
29. februar 2008 - 17:54 #2
ja så vidt havde jeg også regnet den ud.. men hva skal du bruge af info ....
Avatar billede olebole Juniormester
01. marts 2008 - 05:21 #3
Jeg vil tro, du skal ændre dine felter af 'ntext' type til 'text' - eller cast'e de pågældende felter som text.

Hvis det første ikke virker - eller du ikke kan ændre typen - hvordan ser så din query ud og hvilke felter er af typen 'ntext'?