Avatar billede itumpe Nybegynder
28. februar 2008 - 10:31 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Omformning af tabel

Hej

Jeg har en tabel, som indikerer afdeling i kolonne et, og en serie af feltnavne i resterende kolonner, som viser summen af mandetimer timer i forskellige tidsintervaller: For eksempel ser tabellen se således ud hvis der kun kigges på afdedling 1:

AFD  8_til_9  9_til_10  10_til_11 .... osv.
1    10      20        23

Tabellen fremkommer på baggrund af indtastninger vedrørende medarbejder Mødt og Gået tider.

Min udfording er at forme indholdet således, at jeg kan vise som en tidsserie. Er der en query, som kan gøre dette?

ITumpen
Avatar billede jensen363 Forsker
28. februar 2008 - 10:41 #1
Er det antallet af medarbejdere på arbejde som ses under eksempelvis 8_til_9 ?
Avatar billede itumpe Nybegynder
28. februar 2008 - 10:52 #2
Hej Jensen,

Hvis intervallet en time, er det korrekt. Mere præcist er det antallet af arbejdstimer benyttet i en periode. Hvis 4 personer er på arbejde fra 9:00 til 9:15, vil mandetimer på det kvarter være 1 time...

Det som jeg gerne skulle nå frem til, tror jeg, er en tabel med følgende udseende:

Tidsinterval      Mandetimer
8_til_9          10
9_til_10          20
10_til_11        23
.                .

Men det kræver, at jeg skaber feltet Tidsinterval.. Er det i den rigtige retning og i så fald, hvordan gøres det?

ITumpen
Avatar billede itumpe Nybegynder
28. februar 2008 - 10:54 #3
Det er vel en slags omvent pivot eg har brug for! :-)
Avatar billede jensen363 Forsker
28. februar 2008 - 10:58 #4
Ok ... så kan du benytte en UNION JOIN ...

SELECT TimeTable.AFD, "8-9" AS Tidsinterval, TimeTable.[8-9] AS Mandetimer
FROM TimeTable
UNION
SELECT TimeTable.AFD, "9-10" AS Tidsinterval, TimeTable.[9-10] AS Mandetimer
FROM TimeTable
UNION
SELECT TimeTable.AFD, "10-11" AS Tidsinterval, TimeTable.[10-11] AS Mandetimer
FROM TimeTable;
Avatar billede itumpe Nybegynder
28. februar 2008 - 11:09 #5
Okay, jeg tester det og vender tilbage.

ITumpen
Avatar billede jensen363 Forsker
05. marts 2008 - 20:37 #6
Fik du det til at virke ?
Avatar billede itumpe Nybegynder
06. marts 2008 - 08:39 #7
Hej Jensen,

For at være helt ærlig, så har jeg ikke haft tid til at kigge på det endnu, men jeg har ikke glemt dig. Beklager ventetiden.

ITumpen.
Avatar billede jensen363 Forsker
06. marts 2008 - 08:59 #8
No problem :-)
Avatar billede itumpe Nybegynder
06. marts 2008 - 18:36 #9
Hej Jensen,

Jeg måtte benytte en Union All og ikke Union, men du får point for du sendte mig i den helt rigtige retning.

ITumpen
Avatar billede jensen363 Forsker
07. marts 2008 - 09:23 #10
Jeg takker :-)