Avatar billede foralias Praktikant
26. februar 2008 - 11:11 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Eksportere data fra flere tabeller til semikolon separeret fil

Hej eksperter.
Jeg er total Noob indenfor SQL. Kan ligeså godt sige det med det samme :(

Jeg har kreeret en hjemmeside hvor folk kan taste data ind i en SQL database, i sammme database bare i andre tabeller, har jeg forskellige andre oplysninger liggende.
Nu har jeg så fået til opgave at sammenkæde data fra flere af de tabeller til en fil, og det ANER jeg bare ikke hvordan man gør.
Findes der en eller anden form for add-on eller program som kan bruges til det? Jeg har kigget på DTS, men kan ikke umiddelbart se hvordan det fungerer.
Det skal lige siges at det er en SQL2000 server.
Avatar billede terry Ekspert
26. februar 2008 - 19:20 #1
First you need to make a view to select the data you want to export to the file.

Once you have made the view you can export the view to a CSV file by right clicking on the database and choosing "All Tasks" + "Export Data"

Now just follow instructions in the Export Data wizard.
Avatar billede foralias Praktikant
26. februar 2008 - 19:38 #2
Ja undskyld jeg glemte at fortælle at det skal køre automatisk, altså hvert 10. min., sorry!!!! Kan man gøre det?
Avatar billede terry Ekspert
26. februar 2008 - 19:57 #3
Yes you should b eable to get it to.

If you follow the wizard at some stage you are asked when you "When" you want to Run...

There is an option "Run immediately" and another option "Shedule DTS....", choose this one.
Now continue until the Wizard is finished.

If you look in the Local Packages under Data TRansformation Services you will see the DTS package you created.

Now go into Management + SQL Server Agent + Jobs. Here you will see a New Package, double click om this. Choose Edit then Change. Here you can set up how often the job is to run.
Avatar billede terry Ekspert
03. april 2008 - 18:16 #4
thanks
Avatar billede foralias Praktikant
04. april 2008 - 08:37 #5
Your'e welcome :-)