Avatar billede Slettet bruger
24. februar 2008 - 17:53 Der er 1 løsning

Websites på DMZ med public adresser

Hejsa.

Jeg ved ikke om nogen her kan hjælpe mig. Jeg har et setup med en Cisco ASA 5505 firewall og en ISA server 2004, hvor ASA'en er den første firewall ud mod Internet og ISA'en fungerer som en ekstra firewall, der adskiller to interne netwærk og selve Internet.

Se forøvrigt en tegning af mit setup på http://www.discountdomains.dk

Jeg har fra min ASA firewall lavet en static route til ISA'ens External interface og trafik fra Internet routes så videre gennem ISA til det andet subnet, hvor serverne står placeret.

Jeg har lavet nogle access rules blandt andet til http trafik til serverne, men problemet er så, at der fremkommer en 'Invalid Hostname' når siden vises.
Det er med andre ord som om at selve hostnavnet - domænenavnet - slet ikke bliver sendt med og ISA loggen viser da også kun IP adressen på min webserver og ikke domænenavnet når man kalder en given side.

Hvad kan jeg gøre for at få det til at fungere med webpublishing?
Det har virket fint før med private adresser på DMZ netværket, men efter at være skiftet til offentlige adresser er der altså problemer.

Håber nogle er mere skarpe til det her pjat end jeg er :-)
Avatar billede Slettet bruger
27. februar 2008 - 15:47 #1
Min fejl. Midt i al forvirringen med at give mine DMZ servere nye public ip adresser og opbygning af en ny ISA server fra bunden, havde jeg glemt at skifte den ip som IIS'en lytter på for de forskellige sites.
Den stod med vilje ikke til all unasigned og dette bevirker jo så, at selv om man har skiftet ip på netkortet, så står den gamle ip stadig i IIS på samtlige hjemmesider.
Det er jo næsten til en kvajebajer.

Lukket.