Avatar billede thettothej Nybegynder
22. februar 2008 - 22:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Indhentning af data fra anden fil

Hej alle I kloge hoveder :-)

Jeg sidder og laver et website. På forsiden ville jeg rigtig gerne, at jeg kunne noget indhold ind fra en anden fil, hvor jeg skriver nogle arrangementer, som skal foregå - om det er xml, html eller lign er underordnet.

Hvis muligt, må det meget gerne være datobestemt, så den fx henter de 3 arrangementer ind, som er nærmest dags dato.

Hvordan vil I gribe det an?

På forhånd tak!

PS: Er ikke 100 på, om det kan lade sig gøre, men vidste ikke hvor jeg ellers skulle smide det ind.
Avatar billede w13 Novice
22. februar 2008 - 22:14 #1
Du skal nok ud i noget ServerSide, altså PHP, ASP eller lignende. Det er langt mere hensigtsmæssigt - og så kan det læses af søgemaskiner.

I øvrigt bør du overveje at lægge det i en database. Det er meget nemmere at arbejde med.
Avatar billede thettothej Nybegynder
22. februar 2008 - 22:22 #2
Okay, tak for svar. Problemet er bare, at det skal implementeres i Dandomains webshop på en eller anden måde - jeg tænkte nok, at jeg ikke slap for noget serverside - det kan ikke gøres på en smart måde med et andet script af en art? :-/
Avatar billede olebole Juniormester
22. februar 2008 - 22:35 #3
<ole>

Kan du ikke bare hente det ind i en iframe:
    <iframe src="en_fil.html" style="width:500px;height:300px" frameborder="0"></iframe>

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
22. februar 2008 - 22:36 #4
- men det er ikke særlig hensigtsmæssigt i forhold til søgemaskiner  :)
Avatar billede thettothej Nybegynder
22. februar 2008 - 22:46 #5
Skidt med søgemaskiner - det skal bare virke. Sitet skal ikke promoveres vha. arrangementerne, så det er underordnet. Jeg vil lige forsøge mig med det - gemmer lige url'en, så jeg kan give dig point, hvis det er løsningen :-)

Men giver iframe mig nogle muligheder for at vise måske kun 3 arrangementer af gangen - automatisk?

Tusind tak på forhånd i hvert fald!
Avatar billede olebole Juniormester
23. februar 2008 - 15:27 #6
Ja, det burde ikke være noget problem at lave et databaseudtræk i den fil, der importeres i ifram'en - ellers må du manuelt sørge for, der kun står tre arrangementer i filen. En DB er klart at anbefale  ;o)
Avatar billede thettothej Nybegynder
24. februar 2008 - 21:57 #7
Okay, det skal implementeres i et DanDomain-system, som jeg ved er udviklet i asp, men normalvis kan man godt bruge andre serversidescript i deres system. Hvor indviklet vil det være at smide disse arrangementer i en database - fx mysql?

Tak for svarene! :-)
Avatar billede thettothej Nybegynder
12. marts 2008 - 15:24 #8
lukning