Avatar billede moddi100 Seniormester
22. februar 2008 - 19:21 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Problem med installation af Apache

Hejsa allesammen

Jeg har downloadet Xampp indefra apachefriends.org. Jeg downloadede og installerede det. Da jeg så vil starte Apache udskriver den denne fejl i consolen:

Please close this command only for Shutdown
Apache 2 is starting ...
(OS 10048)Normalt mÕ en socket-adresse (protokol/netvµrksadresse/port) kun bruge
s Ún gang.  : make_sock: could not bind to address 0.0.0.0:80
no listening sockets available, shutting down
Unable to open logs

Apache konnte nicht gestartet werden
Apache could not be started
Tryk på en vilkårlig tast for at fortsætte . . .

Hvad kan jeg gøre for at få det til at virke? Mit styresystem er Vista.
Avatar billede arne_v Ekspert
22. februar 2008 - 19:23 #1
Et eller andet bruger port 80.

Har du IIS kørende ?

Eller måske Skype ?
Avatar billede moddi100 Seniormester
22. februar 2008 - 19:26 #2
skype ja
Avatar billede moddi100 Seniormester
22. februar 2008 - 19:28 #3
Jeg åbner filen apache_start ligesom sidst og denne gang står siger den så:

Diese Eingabeforderung nicht waehrend des Running beenden
Bitte erst bei einem gewollten Shutdown schliessen
Please close this command only for Shutdown
Apache 2 is starting ...

Og mere sker der tilsyneladende ikke
Avatar billede moddi100 Seniormester
22. februar 2008 - 19:31 #4
Apache er dog installeret som en service da det ikke virkede før, kan det betyde noget??
Avatar billede showsource Seniormester
22. februar 2008 - 21:44 #5
Du kan bruge Listen 81 i din httpd.conf
Filen ligger i conf dir der hvor apache er installeret.

Du kan også prøve selv fra bunden:
http://www.phpbegynder.dk/artikler.php?id=20&page=1
Avatar billede moddi100 Seniormester
22. februar 2008 - 22:07 #6
Mange tak for svaret! Fik det første til at virke. Smider du lige et svar?
Avatar billede showsource Seniormester
23. februar 2008 - 07:26 #7
hvem?
Avatar billede moddi100 Seniormester
23. februar 2008 - 12:25 #8
Ups havde ikke set at i var to der havde svaret. :D

Men det er nok Arne der skal havde pointene, jeg kan ikke dele dem vel?
Avatar billede moddi100 Seniormester
23. februar 2008 - 20:35 #9
Jeg bruger filezilla som FTP program til at oploade mine filer til min hjemmeside. Og minsandten om det ikke virker mere... Tror måske jeg sletter Xampp helt og aldeles, det har nemlig ikke givet mig andet end problemer... Synes i det er en god ide??
Avatar billede arne_v Ekspert
23. februar 2008 - 21:22 #10
man kan godt dele point

du får alle til at ligge et svar

og så markerer du alle navnene ude i combo boxen til venstre inden du klikker accepter
Avatar billede arne_v Ekspert
23. februar 2008 - 21:23 #11
et svar fra mig
Avatar billede arne_v Ekspert
23. februar 2008 - 21:24 #12
Jeg kunne aldrig drømme om at bruge Xampp, men realistisk set skal du nok forvente de samme
problemer med standalone kits. Det er nyt software som du skal lære at kende.
Avatar billede moddi100 Seniormester
24. februar 2008 - 10:13 #13
Grunden til at jeg valgte Xampp, var at jeg så ville slippe for hele tiden at skulle oploade filerne for at ændre dem. Et lille problem er jo så bare at mit FTP ikke virker mere. :)

Jeg vil jo nok for eftertiden, lade vær med at installerede apached og lign. på min com. Vores internet gik bare ned i 3 dage, hvilket var død irriterende! Så kunne jeg jo ikke rigtig lave så meget php...

Showsource smider du et svar?
Avatar billede showsource Seniormester
24. februar 2008 - 10:36 #14
johhh, kan jeg godt
Avatar billede moddi100 Seniormester
24. februar 2008 - 10:44 #15
Nåh men i hvert fald tak for hjælpen!