Avatar billede jepz13 Nybegynder
22. februar 2008 - 11:32 Der er 16 kommentarer

Blockering af net.

Hej Eksperten.
Jeg står med et problem, som i måske har svaret på. Jeg går på efterskole, og hernede har vi en stor switch, som styres fra en server central. Og pga. de har denne blokering på netværket gør at vi eks. ikke kan downloade, vi kan ikke spille online spil som Counterstike, eller world of warcraft. Hvad kan der være galt? Nogle snakker om at man kan snyde ip'en eller porten? Nogle der har en god løsning?
På forhånd 10000 tak.
Avatar billede jepz13 Nybegynder
22. februar 2008 - 11:32 #1
Håber at der er nogle genier her inde, der kan løse problemet.
Avatar billede ejldk Nybegynder
22. februar 2008 - 11:36 #2
har ingen løsning, men vil bare lige sige at det jo ikk er for sjov at de har sådan en blokering.
For det meste går man kun på efterskole i et år. Det ville da være spild at sidde og spill Wow eller CS, det kan man gøre når man er hjemme? Udnyt den tid du er der!
Avatar billede jepz13 Nybegynder
22. februar 2008 - 11:37 #3
Nej men det er heller ikke mig der vil gøre det. Synes også det er lamt. Men der er en smule irriterende at man ikke kan få lidt musik og sådan nogle ting ned, mere det der er problemet.
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. februar 2008 - 11:45 #4
Tror du kan give nok så mange point. Der er nok ingen der vil/kan hjælpe dig med dit problem. Som ejldk siger, så er der en grund til at skolen har blokeret. Tænk dig når et par hundrede elever begynder at downloade fra nettet, så er der ingen tjek på sikkerhed ol. Vira kan florere frit omkring og inficere skolecomputere osv.
Avatar billede ejldk Nybegynder
22. februar 2008 - 11:53 #5
micheal_stim ->
Præcis(t)!

jepz13 ->
Som sagt, kan du hente dit (måske) ulovlige musik hjemme. Der er en grund til at dt er blokeret. Hvis alle bare kunne downloade som de havde lyst til, og hvis nette var helt åbent, hvor lang tid ville der gå før der var en eller anden virus som spredte sig til samtlige computere på netværket. Og så kunne i jo slet ikke spille Wow og CS. Også selvom i var hjemme.
Avatar billede jepz13 Nybegynder
22. februar 2008 - 12:37 #6
Hej igen. Jeg kan godt forstå jeg allesammen. Og kan sagtens se på det fra en anden vinkel nu. men tak for jeres psykologiske hjælp :) fortsat god dag.
Avatar billede jokkejensen Novice
22. februar 2008 - 13:54 #7
hey..

Næste gang du kommer hjem, så sætter du lige en vpn forbindelse op der hjemme, det gøres let i xp og vista..

På skolen opretteer du så bare vpn til din pc derhjemme, og benytter den "opkaldsforbindelse" til at gå på nettet med.. Det gør den automatisk, hvis man ikke fjerner "benyt standard gateway" under advancerede netværksindstillinger for vpn forbindelsen.

Så kommunikerer du kun med skolens udstyr med din egen spand der hjemme.. Hvorfor restriktioner fra skolens system ikke længere er gældende. Det kan ligeledes godt være at du blot kan benytte en proxy server...
Avatar billede jepz13 Nybegynder
22. februar 2008 - 15:16 #8
Hvordan siger du man opretter en "VPN Forbindelse"?  Eller en proxy server? Vil gerne have lidt mere info, hvis det er muligt. På forhånd tak.
Avatar billede jokkejensen Novice
22. februar 2008 - 15:21 #9
i xp og vista tror jeg det hedder en indgående forbindelse..

Det kræver du lige sætter dig lidt ind i netværk.. På skolen skal du oprette en forbindelse til din arbejdesplads... mener jeg det hedder for at oprette en vpn forbindelse..

/JJ
Avatar billede jepz13 Nybegynder
22. februar 2008 - 15:33 #10
Ved du noget om hvor man finder det henne? Er udemærket til netværk, så nem at guide.
Avatar billede jokkejensen Novice
22. februar 2008 - 15:43 #11
tryk f1 :)
Avatar billede jepz13 Nybegynder
22. februar 2008 - 15:47 #12
Hmm og så? :):)
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. februar 2008 - 15:48 #13
hehe
Avatar billede michael_stim Ekspert
22. februar 2008 - 15:49 #14
Det er det første du får frem hvis du søger på vpn ;o)
Avatar billede jepz13 Nybegynder
22. februar 2008 - 16:37 #15
Ehm, forstår ikke lige umildtbart jeres svar. Kan i evt. fordybe jer mere?
Avatar billede vanlose_by_night Nybegynder
24. februar 2008 - 09:10 #16
hold da op.... tror i ikke at der er lukket for at man kan lave VPN forbindelser ud at skolens net også !?
og så laver man altså ikke bare lige en VPN ... jo man kan måske nemt lave en VPN client fra XP eller Vista men man skal vide en lille smule om det for at lave den anden ende. Dette laves typisk i en router eller ligende..
Det kan også godt laves i XP eller vista computer men så er det ikke mere bare lige.
og så skal den pågældende maskine hjemme jo være tænd hele tiden !
SÅ alt ialt som mange af de andre siger, så hente det du har behov for og spil det du vil når du er hjemme !