Avatar billede duno Nybegynder
21. februar 2008 - 17:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hvorfor fjerner den skråstreger

jeg har følgende kode

strSQL = "Update FORUM_MEMBERS SET M_AVATAR_URL = '..\log\avatar\" & File.ExtractFileName & "' WHERE MEMBER_ID LIKE '" & Session("ID") & "'"

men resultatet bliver ..logavatar i databasen, why??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. februar 2008 - 18:49 #1
Du skal escape ' og \

strSQL = "Update FORUM_MEMBERS SET M_AVATAR_URL = '..\\log\\avatar\\" & File.ExtractFileName & "' WHERE MEMBER_ID LIKE '" & Session("ID") & "'"

Iøvrigt kan en URL ikke indeholde \-ere
Avatar billede duno Nybegynder
21. februar 2008 - 19:25 #2
Super det virker jo bare!!!

Jeg ved heller ikke hvorfor det virker hos min udbyder, men det gør det :o)

Forklaring??? hvem har brug for en forklaring hvis det virker :o)
Avatar billede duno Nybegynder
21. februar 2008 - 19:26 #3
hov.. send lige svar så får du points
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
21. februar 2008 - 20:39 #4
Jeg samler slet ikke på point, tak. Svar selv, accepter eget svar.
Hvis det er en URL, som navnet antyder, så skal du bare bruge almindelige /-streger.
Avatar billede duno Nybegynder
21. februar 2008 - 21:28 #5
ok.. hvorfor samler du ikke på points??
jeg svare selv og tager points tilbage og takke ærbødigt for din hjælp..