Avatar billede macho Praktikant
19. februar 2008 - 09:08 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Hjælp til makro: Tjek om dokument er beskyttet

Word 2003.

Jeg søger hjælp til min makro. Makroen beskytter dokumentet (Udfyldning af formularer) og fjerner på et tidspunkt også beskyttelsen, før videre behandling. Det jeg søger hjælp til, er en makro, som KUN skal beskytte dokumentet hvis det IKKE allerede er beskyttet.

Kan man det?

mvh
Avatar billede rvm Nybegynder
19. februar 2008 - 09:23 #1
If ActiveDocument.ProtectionType = wdNoProtection Then
    ActiveDocument.Protect
End If
Avatar billede supertekst Ekspert
19. februar 2008 - 09:23 #2
If ActiveDocument.ProtectionType = wdNoProtection Then
        ActiveDocument.Protect Type:=wdAllowOnlyFormFields, NoReset:=True
    End If
Avatar billede macho Praktikant
19. februar 2008 - 09:26 #3
Dejligt hurtigt og jeg havde endda selv nået at finde frem til svaret - begge jeres svar er korrekte...

supertekst -> giv mig lige et svar, så deler jeg pts. mellem jer!
Avatar billede supertekst Ekspert
19. februar 2008 - 09:31 #4
Det får du så..
Avatar billede macho Praktikant
19. februar 2008 - 09:59 #5
Takker til jer begge :-)
Avatar billede supertekst Ekspert
19. februar 2008 - 10:06 #6
Selv tak..