Avatar billede arnely Novice
18. februar 2008 - 21:19 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Skærmdriver stopper

Hej sidder her med en helt ny bærbar (14 dage).

Har oplevet at skærmen bliver sort, et par sekunder og komme så igen.
Så popper denne meddeelse frem på skærmen
"Skærmdriveren stoppede med og svare og er genoprettet".
Avatar billede amews_aj Nybegynder
18. februar 2008 - 22:37 #1
Det er desværre et ret kendt problem uden en rigtig løsning.
Det er et problem med driveren og vista.
Måske SP1 til vista fixet problemet.
Jeg har opdateret til en nyere driver, og problemet kommer kun meget sjældent.

Tjek www.laptopvideo2go.com
Avatar billede amews_aj Nybegynder
18. februar 2008 - 22:38 #2
Ja jeg går ud fra det er en bærbar med et Geforce 8x00M kort ?
Avatar billede jeppeaaen Novice
18. februar 2008 - 23:30 #3
Jeg havde samme problem med den driver jeg fik fra zepto - 163 eller noget.
laptopvideo2go! Supersmart :)
Avatar billede arnely Novice
19. februar 2008 - 10:09 #4
Ja det er en bærbar Fujitsu Simens, med et GeForce 8600 GS
Avatar billede amews_aj Nybegynder
19. februar 2008 - 14:08 #5
Prøv at gå ind og tage en nyere driver (>169.04) fra den side. Jeg har gode erfaringer med det.

Hent først driveren, og pak filerne ud til en bestemt mappe. Undlad at installere driveren endnu.
Hent "Modded Inf" og erstat den med den eksisterende fil i den mappe du pakkede driveren ud til. Kør derefter setupfilen.
Avatar billede arnely Novice
19. februar 2008 - 17:45 #6
jeg kan se der er kommet to nye driver siden 169.04 (nu en 169.09). Er det ikke bedst jeg vælge den?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
19. februar 2008 - 18:46 #7
det er mange nyere.
Jeg sagde bare at jeg synes at du skulle vælge mindst 169.04.
Tag evt. den aller nyeste, folk mener at den er god.
174.12
Avatar billede arnely Novice
20. februar 2008 - 10:44 #8
jeg kan ikke finde 174.12 som du nævner.

Når jeg går ind på www.laptopvideo2go.com klikker jeg på "Download drivers" derefter Vista 32 bit og en liste kommer frem. Der kan jeg ikke se den du nævner.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
20. februar 2008 - 11:49 #9
Du skal ind i forum for at finde de nyeste.
http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showforum=89
Avatar billede arnely Novice
23. februar 2008 - 11:05 #10
Har nu fået den nye driver installeret. Den hjælper ikke et klap. Det er nu blevet meget være. Skærmen står og blinker før den går i sort.
Avatar billede amews_aj Nybegynder
24. februar 2008 - 13:11 #11
Ok, jeg har lige oplevet det som du beskriver, med at den står og blinker.
Jeg har aldrig oplevet det før jeg brugte 174.12.
Så jeg anbefaler du i stedet bruger den nævnte 169.09, som jeg ved virker ordentlig.
Avatar billede arnely Novice
24. februar 2008 - 20:44 #12
Så prøver jeg lige det.
Avatar billede arnely Novice
26. februar 2008 - 17:22 #13
Ja så har jeg kørt med den nye driver de sidste 2 dage.

Det har ikke hjulpet et klap!

Så vi kommer vist ikke videre her?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
26. februar 2008 - 17:53 #14
Nej ikke lige umiddelbart.
Er det i nogle bestemte situationer det sker ? (Nogle bestemte spil)

Uanset hvad er det et driver problem som mange tilsyneladende har.
Det mest irriterende er at diverse løsningsforslag kun virker for nogle, og ikke andre.

Det kan være det hjælper når service pack 1 til vista installeres
Avatar billede arnely Novice
26. februar 2008 - 20:39 #15
Det sker når der er flere vinduer åbne på en gang, eller hvis computeren har stået 7-10 minutter hvor den ikke bruges.

Hvornår kommer servicepack 1 til Vista?
Avatar billede amews_aj Nybegynder
26. februar 2008 - 20:51 #16
Den skulle komme på dansk midt i april
Avatar billede arnely Novice
26. februar 2008 - 21:08 #17
OK jeg lukker her